tisdag 13 maj 2008

Lady Ana

Flan eller Flaun som man kan säga om man ska maskera det lite igen med Maria.

"Det lyser här" - Maria
"Det kanske är någon som har släckt på lampan" - Hanna försöker prata 2
"Du skulle inte klara Folkpartiets test för invandrare" - Skrattande Maria

Carro ringde till mig imorse lite före tio och frågade om hon Nino kunde vara här en stund och det kunde han. Så Nino kom åt en banan, tittade lite Barnkanalen och track på alla knapparna på guitarren :) Sen kom Carro tillbaka och vi åkte hem till dem i Roberts, där vi åt lunch. Vilken dag är din dolmio dag? Idag är min. Min första. Sen åkte Carro till skolan och jag gick lite med Nino som skulle sova. Han somnade snabbt och jag gick in och tittade på tv. Såg början på Battle Royal, underbart konstig film :] Hann inte se klart den innan Nino vaknade igen men har lånat den så ska se färdigt den nån gång. Jag och Nino fikade lite och sen tittade på första avsnittet av What About Brian. HEY JIMMY! Sen blev det dags för att gå och hämta Lova på dagis, som ligger några meter från deras hus. Första gången jag hämtade Lova på dagis :) Innan vi kom fram till ingången kom Jesper (Lova och Ninos kusin)
"Hej Lova" - Jesper
"Det här är Nino" - Jag
"Jag menade Nino" - Jesper
Jespers kompis ramlade ner från en gunga och Jesper så nåt roligt med åhh.. jag kommer inte ihåg men det var roligt.. Sen gick vi in dagiset, visste inte vilken ingång jag skulle ta, såg två. Kom in och frågade efter Lova. hon satt i ett rum nära vid ett bord med några andra ungar och Johan B som jag gick med tillsammans på Petreskolan. Lova visade mig sitt skåp och ville ha med sig en massa saker med hem. "Hon skulle vilja ta med sig allt" sa en fröken. Lova frågade om vi skulle leka låtsaspoolen när vi kom hem, klart vi kunde de :) Sen gick vi hem, bärde Nino i ena armen och höll Lova i handen med andra. Mötte Jesper på vägen hem också. Han sa till nån unge som lekte utomhus på dagiset "Ska jag komma över eller?!" Som dem skulle slåss. Han kul Jesper. När vi kom till huset ville Jesper visa mig galningens spår, men orkade inte gå ända dit. Gick in istället och lekte låtsas-poolen med Lova lite. Mest sov vi dock denna gång, haha. Nino ville sitta jättemycket i mitt knä och läsa, så söt. Sen skulle jag sova bredvid Lova i soffan och hade Nino på mig som läste, haha :] Per kom förbi (Lova och Ninos morfar) och sen ville Lova gå ut. Så det gjorde vi. Sen kom Carro och Johnny hem. Fick mat, lax gott :) Sen när jag skulle åka hem fick jag jättemånga slängpussar av sötis-Nino :)

Var barnvakt åt dem igår också. Carro kom och hämtade mig vid elva, jobbade natt innan slutade klockan 6 så blev inte så mycket sömn men det var det värt. Lekte utomhus tills Lova ville gå in. Men sen gick vi ut igen och läste tidningar. När Carro kom tillbaka igen tvingade hon mig att köpa nåt fika till mig, så åkte till Speed och hon köpte en yoghurt med konstig smak och sen skjutsade hon mig till Maria. Vi for till dagiset, där jag skulle jobba extra igen. Det var roligt :]
"Är du en kille eller tjej" - O
"Gissa" - Jag
"En kille" - O

En del killar säger ofta att tjejer leker med tjejer och killar leker med killar. Dem lekte lite våldsamt med massa dinosarious så satte mig ned och var med. Alla mot mig var det. Efter ett tag sa jag:
"Vet ni vad ni gör nu? Leker med en tjej"
"Men du ser ut som en kille" svarade O då, haha :P

Sen gick och lekte haj med två tjejer. Åkte lite ruschkana gjorde också, det var ju lässkigt. Gjorde ju ont, haha... (: Sen gick alla barnen hem utan ett. Så vi åkte lite sparkcykel, kul haha :] Var kvar lite längre än jag behövde, roligt där och jobbigt att gå hem ;] Tänkte hälsa på mams ett tag men såklart jobbade hon igår. Gick till Ica och handlade och mötte Timo från jobbet. Var det där sista menat för mig? Gick hem och Maria och Mo kom hit.
"Är Maria där?" - Fredrik
"Är hon inte alltid det" - Jag
"Good Point" - Fredrik
;)

Riktigt roligt med Anna i lördags också. Åt glass på Speed. Två ungar kom fram och ville klappa Molly :) Sen gick vi till Annas mamma och lämnade Molly, till Ica och handlade lite, sen hem till mig och hämtade GuitarHero och sen hem till Annas pappa. Spelade för första gången två samtidigt, roligt :) Körde även band, så en fick spela bas. Sen gick vi ut och hoppade studsmatta, helskoj. Skulle köra kubb men Anna vann efter typ 5 minuter efter de slutade vi och körde klockan istället. Anna vann där med, men klarade nio en gång. Sen blev det lite fotbollsspelande och sen även lite på studsmattan, haha. Hel kul dag ;D

Inte bara Mo som är en Lady :]

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag saknar ord i förvirringens land. Tänk vad många skratt jag skulle gå miste om ifall du inte hade en blogg?! :D