söndag 4 maj 2008

Helgen

Fantomen ringde, han vill ha tillbaka sina byxor.

Fint väder idag igen, äntligen. Synd för Mo då som vill att det ska regna, var ju dåligt väder de första dagarna hon var hemma eaf. I fredags kom hon hit, TREVLIGT att träffa henne igen. Fin entré hon gjorde också genom att ramla i trappan och börja blö på handen :P Sen gick vill till Ica och handlade lite. Hennes fredags godis: En Loka och en Banan, haha. Fast hon köpte ju eaf en äcklig kaffe-choklad också. Maria kom dit, vi handlade färdigt och åkte hem till mig. Fast Mo fick inte följa med in, utan hon fick först stå utanför och räkna till 100 eller 200 eller baklänges, sen skulle hon gå till baksidan. Och där satt jag och Maria på balkongen ;) Även slog jag i knät när jag skulle sätta mig på balkongen, så nu har jag ett litet fint blåmärke. Försökte lära Mo spela GuitarHero. Gick inte så bra i början så vi provade med att hon bara skulle ha hand om knappen och jag och Maria om färgerna. Sen tvärtom. "Vad bra det går" - Maria till Mo och upptäcker att Mo spelar med två händer, haha :] Maria sa att där är din lillebror Hanna. Så jag gick till fönstret och skrek "DANIEL.. DANIEL.. LILLEBROR" och så såg jag att han hade en röd tröja på sig och det brukar inte min lillebror ha, jag frågade han sen om det var han men det var det då inte.. Hahha :]

Fixade Mos autograf till Fredrik också som jag lovat ;D
Igår hängde jag hemma oss mamma och tittade reprisen av Andra Avenyn och sen låna hennes dator lite. Skulle handla på vägen hem, men självklart glömde jag ju plånboken.. Så när hon skulle gå till Lars gick jag hem och hämtade plånboken och mobilen som inte hade laddat ur en. Fått sms av Maria där det stod att hockeyn började klockan sju och nu var typ klockan halv sju och jag hade inte ätit än. Så skyndade mig till Ica och köpte en Gorbie, Mer (ÄNTLIGEN!!) och Marieanne. Sen hem till mamma och åt och sen fort hem till Maria. Sverige mötte VitRyssland i deras inledande match i VM. Konstig match. 6-5 slutade den till Sverige. Vinst eaf, men bättre måste vi spela. VM-GULDET ska hem!! Rickards mål var snyggast!! Sen kom Marias pappa hem från jobbet (samma ställe som jag) och frågade om jag hade en hel bok med mig om min mobil. Sen frågade han om jag hade nåt grejs och det hade jag vilket gör att jag kan använda mig av andras bredband om dem inte har kod då. Nice, och för Stian som hade lika mobil hade det krånglat mycket och för mig funka det på en gång, haha, Marias pappa skulle reta lite med honom idag på jobbet..

Sen satt vi oss i köket och lyssnade på weirdo men rolig radio och kom på massa filmidéer. Jag har många fina idéer, haha ;] För idag var det nämligen tänkt att vi skulle filma lite, men det blev inte så blir nog på tis istället.

Sen körde jag, Maria och Marias pappa lite kvällscruising i Hofors, haha :] När jag kom hem blev det lite GuitarHero och 2 Friends avsnitt :) Rolig kväll!!

Inte bara jag som gör misstaget att glömma ha på kameran när man ska ladda överbilder ;]

Imån börjar jag jobba igen, roligt men lite jobbigt. Har varit skönt att vara ledig. Första skiftveckan gick bara bra, klarade nätterna fast det inte var så mycket att göra. Första natten var det bio i fikarummet :D Tittade på nån film som heter Animal, men det var inge bra. Rolgare att titta på dem som tittade på filmen, haha. Såg inte hela filmen men det gör inget jag behöver inte veta hur den slutar.. På tal om film, igår när jag dammade lite å tv-bänken hittade jag Freaky Friday, den har varit borta hur länge som helst :] Även så gick jag hem till mamma mitt i dammandet, det är typsikt mig haha. Men idag har jag dammat färdigt där eaf.. Hittade också ett spel, en viss person tycker jag ska spela. "Vad väntar du på" :P


Nä, nu ska jag ut lite. Handla tacos, GOTT :)

Inga kommentarer: