lördag 3 juli 2010

One Tree Hill.

Jag gillar tvserier. Mycket. Det är lixom min grej satt säga. Så länge jag kan minnas har jag alltid tittat på tusen samtidigt. Men usch vad jag hatar bra tvserier som är dåliga. One Tree Hill är ett bra exempel på en sådan. Den har så mycket potential, men så måste dem förstöra med en massa konstigt drama. Har just sett klart dennes tredje säsong. Gick dock mycket snabbare än jag trott och tänkt. Jag blev helt enkelt hooked och tittade hela tiden ;) Men tänk om jag hade fått bestämma hur det skulle gå.
Salkern går bort som kommer nästa säsong.
Det var ju ända ganska smart hur Dan mördade Keith. Fast nä, Keith kunde ha dött men inte så fort och Dan borde inte ha gjort det.
Och jag hatar slutet av säsong 3. Kan dem inte få vara lite olyckligt lyckliga ibland i alla fall? Pete Wents borde ha fått varit med lite mera. Och lite bättre slut för Peyton och Jake..
Annars är säsong 3 riktigt bra. Hela serien är bättre än jag kommer ihåg!
En annan bra serie jag också sett sen jag kom hem är Life As We Know It, men det finns bara en säsong så det gick fort att se om. Men bra är den. Och roligt det jag kom fram till för några år sen, det längst ner om Marguerite Moreau. Och ganska roligt att jaf fattade på en gång vilken bok den var baserat på. Nämligen en annan bok av författaren till min favorit bok Junk.
Nästa gång det blir tvserie dags igen blir det att fortsätta med Vampire Diaries, jag gissar på att det blir senare idag.. Och ikväll kanske jag och Moa ska ha ännu ett Dawson's maraton.
Så nu vet ni vart jag står ;)

Inga kommentarer: