lördag 13 mars 2010

13/3 - Skräckfilm.....

Jag skriver just nu ett skräckfilms manus. Jag börjar bli lite rädd. Sandra bor i ett ganska perfekt hus för att spela in skräckfilm. En av Sandras nya roomisar är har skådespeleri som sin mayor så hon vill spela in massa filmer. På nåt sätt kom vi på att vi skulle göra en skräckfilm, så vi började spinna på lite idéer. Dem har jag börjat skriva ut till ett manus nu. Har skrivit nästan fyra sidor och filmen planerar vara ungefär fem minuter. Så ett par sidor till så. På söndag kanske det blir att spela in den, då Sandra har hyrt en fin kamera och roliga ljus över helgen! Hoppas det blir av, vore så roligt! :D Tar nog en paus nu från manusskrivandet och gör färdigt det imorgon.. Bättre att skriva på dagen, när det är ljust.. ;)

Har varit hemma hos Sandra idag sen klockan tre-fyra. Utmanade henne att jag kunde bära både kameran och ljuskitet hem till henne från bussen. (Dem är lite halvtunga så där), och jag klarade det! :P Sen har jag och Moa hjälpt Sandra lite med hennes Directing for the camera-kurs uppgift. Hon ska göra en musikvideo. Så vi spelade in en bit av den idag, det var en massa rök med. Sånt är coolt att filma! Vi skulle ha haft filmkväll och se på film, men det blev att göra film istället bara. Men jag har en massa filmer jag inte sett på min hårddisk nu, yeeey!

Jag och Moa håller också på att planera en annan film vi ska göra, det kan bli ganska roligt. Och så ska jag spela in en mini dokumentär till min dokumentär klass i helgen. Ska försöka lägga upp något på Youtube nån gång så kan ni få se, om ni vill det. Det är ju inte så bra då :P
Min mini dokumentär ska i alla fall handla om vår katt Zoey. Storyn hur det gick tilll när vi skaffade katt.
Jag har förresten haft världens roligaste dag i skolan, för hunnit med att vara där en stund också. Men berättar mer om den imorgon.

Titta vad som äntligen finns att skåda på Youtube! Vackert! ♥ 

2 kommentarer:

mor sa...

du gör filmer hela tiden skulle vara kul att se nån snart min Hanna panna. Lars hälsar, har visat honom stormbilderna. puss puss

Hanna sa...

Jag ska försöka få upp någonting snart :) Du får hälsa tillbaka till Lars!
Har du hört nå mer från lillebror? Det är bra att han trvis! Hur länge är det han ska vara där? Men det där med sniglar vet jag inte.. Det kan ju inte vara så gott :P