fredag 12 mars 2010

11/3 - "Kan man göra så i en SM final"

Igår hade jag så min midterm i Intro To Film. Kom till skolan ungefär 1,5 timme innan den började. Först blev det ett besök på affären på skolan för att köpa Blue books som vi skulle skriva midtermen i. Bara det att om man skulle handla på kort var man tvungen att handla för minst 5 dollar. Så jag kom ut därifrån med mina två Bluebooks, en penna, två sudd, två tugumi paket, en flaska vatten och en Snickers haha! Sen hade jag möte med en dam vid namn Sharri Tucker från skolan angående certifikatet jag ska få för mitt år på SBCC. Fick veta att jag är en outstanding student. Jag och Moa, vi är duktiga vi! :D
Det betyder att hon och jag har bra betyg, och därmed gjort President's Honor Roll. Yeaaaaah.
Vi ska även ha sådana där graduation-rockar och hattar också, och vi som har medelbetyg på över 3.0 ska ha en guldtofs på våra hattar. Hoho! Det kommer bli som en riktig graduation, vi ska till och med träna på den innan. Och så ska det vara en bal också. Ännu en till? ;D

En stund efter mötet var det så dags för min midterm, ganska roligt faktiskt. Jag hade en massa att skriva, men hann inte skriva allt jag ville för tiden tog slut. Mycket stressigt var det. Innan vi började frågade killen (som ser ut att komma från 70-talet) mig om vad vår lärare heter för man skulle skriva det på framsidan av bluebooken. Haha, vi har gått halva semestern och han vet inte ens vad läraren heter! Typiskt Americaner! :P
Först skrev vi om The Big Lebowski, hade kanske inte så mycket vettigt att skriva om den men lyckades få ner några sidor och sen blev det The Shining som jag hade mycket att skriva om men inte hann med allt. Hoppas på ett C i alla fall.

Idag sov jag länge länge. Eller inte så länge, bara till 12.20. Men om man jämför med andra gå-upp-klockan-nio-dagar så. haha! Tittat på dem första 40 minuterna av Stephen Kings mini-serie The Shining. Lässkigt när jag var helt själv hemma. Efter en stund kom Zoey och gosade i alla fall. Men jag hade för mig att jag tyckte att Stephens The Shining var bättre uppbyggs än Kubricks, men jag börjar ändra mig nu. Stephens känns väldigt b:ig. Har också käkat nudlar och tittat på Youtube klipp idag. Vi ska ha Youtube night med Bridgets på lördag, så vi ska visa varandra våra favorit klipp. haha. Här är några fina:

Synd bara att den är svenska, Maria är underbar! :D:D


Haha, Bäckis! Den där killen i svart keps. hahahahhahahha!

HAHA! Det här är det bästa Björn Gustavsson gjort. Överlägset. Lyssna på killen som pratar i bakgrunden. "Är du släkt med chefen för svensk tv?" - Han om björn! :D

Världens finaste Jörgen Jönsson!

3 kommentarer:

mor sa...

är stolt över dig::))) skulle vilja vara där o se dig i den där roliga hatten men det ser väldigt pampigt ut, sett på tv!!!Daniel stortrivs i frankrike, han har smakat på sniglar, helt ok tyckte han. kram

Elin sa...

HAHAHAHA! Björn Gustafsson är kung! Och den däringa Swedish 101 hade jag inte sett innan men en riktig höjdare må jag säga. :)

Vad härligt att det går så bra med studerandet där borta. Guldtofsar och allt, blir alldeles imponerad! Och häftigt att ni ska ha sådana däringa långa kappor som man sett i varenda amerikansk high school film och -serie! Avundsjuk! ;)

Du får jättegärna hjälpa till med design vetja, kan behövas. Hehe

OCH, viktigast av allt: idag tog jag bussen till skolan för första gången i år och då mindes jag att två av hållplatserna är Gnejsvägen och Granitvägen. Då tänker jag alltid på dej & Anna när vi lekte när vi var små. Fint det. En extra anledning till att ta bussen! ^^

p sa...

hej hänna ha en bra dag. kram pappa

ps snönsmältr,,,