onsdag 5 mars 2008

Och vinnaren är..

.. Jörgen Jönsson :] Han gick vidare till finalen som är imorgon tror jag. Rätt överlägset vann han också, den ända med rätt i finalen :)


Tisdagsträningen
Igår (tisdag) genomfördes den absolut bästa träningen i år. Träningen som var i Långshyttan präglades av returträning samt att vi övade in ett antal varianter. Vi tränade också på spelvändningar & dump&chase hockey så att vi lättare ska komma in i motståndarzonen och det såg riktigt bra ut från samtliga. Tjejerna såg ut att vara heltaggade genom hela träningen och det såg verkligen ut som om att dom hade kul.Varianterna vi tränade in visades av mig och Micke först och sedan fick tjejerna prova på dom och dom satte dom nästan direkt. Varianterna är till för att öka på målskyttet ytterligare. Vi gjorde 15 mål före jul och vi har gjort 44 mål efter jul så skotträningen har verkligen gett resultat. Nu kör vi hårt på torsdag igen då det blir en liknande träning samt att vi blir mer folk då. Just nu så är vi 14 spelare + målvakt till helgen.
/Ledarna genom Anders
Och jag var med på den :]

Superrolig träning var det igår :] Det är härlig is i Långshyttan. Rolig Anders var då :P Gå in genom den dörren sa han och vi gjorde det och kom in i en innebandyträning tror jag det var. Han hade själv gjort det två gånger så han ville väll inte vara ensam, haha. :] Roligt med Emelies nummer ;) Bollnäs är ju riktigt roliga dem, hoho, det ska dem ju ha credit för eaf. Hon som bröt foten blev viss överkörd av Emelie. Visst, tråkigt att hon bröt foten, det vet jag mer än någon annan, men överkörd, det var att i även för Bollnäs. Och för att dramatesera det hela ännu mer så var det ju tvunget att stå med att äsch jag citerar: "(...) i den andra perioden överkörd av en motståndspelare som därefter skickades av isen av domaren (...)" Vi får ju inte glömma att domaren galet skrek åt Emelie på ett vis en domare inte ens får uppföra sig att gå av isen. Felskär någon? Galen domare som kommit en aning fel?
Humor! Anders sa igår att han skulle ha skrivit att jag blev överkörd av en 97:a, haha ;D

Inga kommentarer: