tisdag 11 mars 2008

Helgen

Äntligen klar med allt det tråkiga. Nu ska jag bara ta det lungt, göra&äta köttbullsmackor, se på tv (Blir eaf Andra Avenyn klockan åtta och de två sista avsnittena i säsong 1 av Veronica Mars) och äta mitt försenade lördags godis.

Helgen var rolig, men sorglig. Började lätt med Gilmning i fredags med Affe & Mo. I lördags var det semifinalen mot Brynäs. På väg till samlingen ringde Syster Yster och frågade om Lova fick sova oss mig den dagen, och det fick hon såklart. När jag var i ishallen ringde hon igen och frågade om Nino också fick sova där, och det fick han såklart. Första gången han sov oss mig. Matchen vet vi redan hur den gick, men vi spelade riktigt riktigt bra måste jag säga. Kunde lika gärna ha varit vi som spela i finalen på lördag i Läkerol Arena. Brynäs lagledare sa att han tyckte det var imponerande att ett lag från Hofors kunde ge en match mot ett lag som samlat de bästa spelarna från Gävle-trakten. Han skickade också ett gästboksinlägg på hemsidan där det stod,
"Hej !
Tack för en riktigt bra hockeymatch. Jag har inte sett Er spela så bra och med en sådan fart och energi som Ni gjorde idag. Vi hade marginalerna och turen med oss. Det hade lika gärna kunnat varit tvärtom. Vill också passa på att önska Anders lycka till i Falun."

Roligt att höra, det är ju klart men vi vill ha turen med oss någon gång och ha fått spela finalen. Efter matchen berättade Anders att det här var hans sista match med oss. Jättesorgligt!! Hoppas det går bra för dig Anders i Falun!!
Hockey är inte hockey utan Anders. Jag kommer på fler och fler saker där Anders inte kommer vara med längre hela tiden. Han kommer aldrig mer säga "En tyst minut", säga smarta och roliga saker till oss, visa oss nya övningar, sitta i förrådet, lära oss spela hockey.
Det känns tomt som det alltid gör när säsongen är över, vad ska man göra med all tiden? Men nu känns det ännu tommare. Det kommer aldrig vara som det var förrut nå mer. Men jag kommer alltid vara tacksam för att Anders lärde mig spela hockey och han kommer alltid vara den bästa tränaren jag någonsin haft. Faluns a-pojkar, ni har riktigt riktigt tur!! Det är ändå väldigt häfftigt att Anders fått uppdraget att träna Faluns a-pojkar, även fast det är väldigt tråkigt. Efter matchen hade Anders en överraskning. Champagne tror jag det var, som han sprutade på oss haha. Jag ställde upp och ställde mig längst fram när han skulle öppna flaskan. Sen knuffade vi in Anders i duschen. Jag duschade lite jag med ;D

Roligt att ha Nino och Lova här. Förrut har båda två samtidigt bara sovit över oss deras farmor, det är inte vem som får ha båda sovandes oss sig samtidigt för Lova och Nino berättade Carro dagen efter :) Så roligt att det gick bra och att Carro och Johnny trodde jag skulle klara det. Blev inte så mycket sömn för mig den natten, så när Johnny kom och hämtade dem vid tio tiden gick jag och la mig igen. På kvällen bjöd Carro mig på tacos. Gott. Sen lekte jag en stund med Nino och Lova innan Carro skjutsade hem mig igen. Då Mo och Maria kom hit och Gilmade och såg nästan hela Wallanderfilmen.

Inga kommentarer: