måndag 3 mars 2008

Helgen

Underbar helg!

Började med att jag i fredags sålde hamburgare utanför ishallen på sponsorcupen från två till sju kanske. Roligt :] Och vad bra vi var!! Först var det jag och Maddis, fast fick ganska snabbt backup (Veronicas hund) av Mathilda och också ett tag av Mathildas kusin. Några som fick vänta ett tag på deras hamburgare, haha. En köpte två hamburgare, men kom att han bara ville ha en och gav bort den andra till hunden som vi, mest Johanna, passade lite. För Johanna kom till nästa skift. Jag körde tre skift på raken men Mathilda var ändå värre, hon stod nästan hela dagen.. Maddek kom till sista skiftet men då hade vi bara några hamburagre kvar.. Hann se lite när Elna spelade också (som var med Bäckström, som kom tvåa. Vann gjorde Snickarna) i finalen. Haha, en full kom och och vi sa att han borde köpa en hamburgare för han såg hungrig ut. Han svarade något och kom på att han var så snygg och att det hade något att göra med att han såg hungrig ut. Vi skrattade och ja sa man behöver inte vara snygg för att vara hungrig ;P

I lördags fyllde Petra K 20 år. Grattis i efterskottet!! Petra, Anna, Stina och Matilda kom i Matildas bil och hämtade mig. Sen åkte vi och hämtade mat på Depå (200 kr, haha) som vi åt hemma oss Petra dit också Elin w och Anna AT kom. Bestämde mig för att följa med dem ut, så gick hem och grejade lite. När jag kom tillbaka var Sanna där också, hon tyckte att jag var fin i håret :) Lite senare kom också Johanna, Johan och Patrik (som har lika mobil som mig). Vi skulle åka till Sandviken, jag, Matilda W, Anna AT & Petra åkte med Elin och resten åkte i Matildas bil som Johan Å körde. Men dem kom inte så långt. Bilen slutade funka i tröttbacken (lärt mig en ny backe). "Vi åker till DEPÅ" Vi kom fram till sandviken eaf, där dem behövde gå på toa så vi gick till Sybilla men man var tvungen att vara kund för att få låna toaletten. Så Matilda köpte en korv och när hon beställde den sa han i kassan "legitimation", haha ;] Det var jättelång kö dit vi skulle, så jjag och Petra gickoch tittade vid det andra stället. En bil kom jättefort åkande och stannade precis framför dörren och sa till oss att det var stängt. Så vi åkte tillbaka till Hofors och gick också på Depå. Där nåt band körde Eddie Medusa covers, haha.. Pratade ju mer en vad dem sjöng.. Petra gillade dem ;P

I söndags blev det mer grillning. Jag & Mathilda med hjälp av Elin A grillade 80 hamburgare till juniorerna på deras cup. Mathilda tappade en hambrugare på backen och tog sedan upp den igen och sa att vi grillar av det. Men jag klarade inte av det, haha så fick slänga bort den. Det roliga var att juniorerna satt i teorirummet och såg det :P Söndagen avslutades med att Maria och Moa kom hit, och höjdpunkten på hela helgen vet vi redan, tack!

Inga kommentarer: