tisdag 26 februari 2008

Black Mans Wheel

Dryggt. Skrev just ett jättelångt inlägg som försvann. Precis när jag var klar..

Rolig träning idag. Anders hade sagt till antingen Micke eller Tomas att vi nog eaf skulle bli rätt många. Haha. Det var jag och Emelie E plus Pernilla. Hittade min disket, och det är inte bara jag som tycker att dem är en aning gamla.. Den råkade gå sönder, haha. Spelade mest under träningen, jag var dock aldrig själv. Först var jag med Micke, Emelie, Pernilla och Maddis som hellre ville vara med oss när hon kom. Vi vann, haha! Snyggt mål jag gjorde, ramlade snyggt. Typiskt mig. Andra matchen började med att jag vann tekningen mot Daniel Moden som också var med, jag spelar ju fotboll som Micke sa under cupen ;) Spelade aldrig klart den matchen tror jag, började med straffturnering istället där jag provade kasta-handsken-finten men jag sköt utanför tyvärr. Efteråt berättade Tomas om roliga ursäkter människor på hans arbete använt :) En kunde inte komma för den hade varit oss tandläkaren och tålde inte sprutan på en lördag :)

Micke och Tomas gick samtidigt ifrån förrådet och sa till oss som var kvar
"Hörs då" - Tomas
"Ja, det gör vi" - Micke

Cupen då.
Hade tidig samling klockan sju i lördags. Åkte med Tomas i hans fejk-BMW dit, haha. Spelade riktigt bra men hade inte riktigt turen med sig. Mot Tullinge (som kom trea) kunde vi lika gärna ha vunnit mot. Ledde med 2-1 när det var ungefär 4 minuter kvar. AIKs tränare pratade med Anders under cupen och sa att han tyckte vi var jättebra. Fick sms av Anders igår där det bland annat stod "Jag har fått flera mail från AIK och Tullinge som båda är enormt imponerade av er snabba utveckling." Det var roligt :]

Gjorde 1 mål och 1 assist, båda i den sista matchen mot Sveg. Mitt första mål för säsongen :)

Lite citat från cupen:
"Domaren, skulle du kunna flytta på dig?" - Anders vid en tekning vid motståndarnaslagets blå när vi ska göra våran specialare
Domaren flyttar på sig
"Du kan flytta tillbaka, den funkade inte" - Anders (Något sådant)

"Gå av isen" - En domare till mig och Elna som precis skulle gå av
"Gå av isen själv" - Jag, haha fast jag kommer inte ihåg att jag sagt det

Satt av en utvisning åt Emelies Ö (som absolut inte var något utvisning. Dessutom blev domarn galen och skrek. Ni har så bra domare..) Skulle vara lite ironiskt mot sekretariatet.
"Bra cup ni annordnat, värsta hemmadomarna" - Jag
"Hahahha" - Sekriaritatet
Lite senare när hemmalaget gör mål
"Fick vi utdelning för utvisningen i alla fall" - Sekriaritetet
"Men det var inte rättvisst" - Jag
"Nej" - Sekriaritatet
Sluta håll med mig!!

"Skär dig inte nu" - Nån till Anders som ska skära bort snören från Johannas utrustning
"Jag är beredd att ringa" - Tomas
"Till Kämpe?" - Anders
"Nej, till ambulansen" - Tomas
"Vaddå Kämpe.." - Nån
"Och säga Anders kan inte vara med på matchen.. Hur ska jag veta" - Anders
"Anders kan inte spela, han har skärt upp handlederna" - Tomas

"Tomas är våran lilla neger" - Maddis som därefter berättade att hon läst i en ordbok att neger betyder slav och i en annan att det betyder en apa som spelar trummor :D
Under en match utatalde sekretariatet Maddis efternamn fel (Fast det tror jag det gjorde vid varje match) och Tomas säger: "Undra vem det är som är negern"

Åkte med Tomas hem också, fast Therese var utbytt mot Mathilda och Therese. Lite synd om Tomas faktiskt ;)

"Jag förstår inte att du har flickvän" - Mathilda
"Jag förstår inte att du får leva" - Tomas

Rolig radio också, haha ;D

Och BMW betyder Black Mans Wheel lärde Tomas oss.

När vi var nästan hemma ringde Micke till Tomas och sa att hans bil lagt av. Även att de lurade mig tidigare att Tomas bil stannade, tyckte jag såg det också. En bli åkte ju saktare och Mickes bil ser olika ut varje gång. Fast det var en bil som stod still tror jag, men inte Mickes. Vi fick vända och hjälpa dem. När Tomas höll på att tanka pyntade Mathilda bilen med toapapper, haha ;P Vi kom hem eaf, Mickes bil med.

Hockey är livet!! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är alltid lika kul att läsa din blogg. Så många skratt och leeenden den ger. Man skulle NÄSTAN kunna gå med i ditt lag bara för att ni verkar ha så kul. :D Kul att du gjorde mål och assist! Grattis :D