fredag 17 februari 2012

Tjejer ska visst spela hockey.

Det var en finfin dag i söndags. Hockey hela dagen gör det med en dag. Åkte minibuss det med hela laget, så mysigt och riktigt lyxigt. Så borde alla bortamatchresor åkas. Första matchen spelade vi mot ett lag jag aldrig mött och så vann vi vår första match som jag spelat med de med 3-1. Nästa match spelade vi mot surSöderhamn som vi inte brukar ha så lätt med men vi spelade ganska bra och förlorade med bara 6-0. Tredje och sista matchen tog vi ledningen med 1-0 och kämpade på riktigt bra, men förlorade tillsist med 1-4. Gjorde en assist om den gills var andra assist (minns inte vilken match) och fick en utvisning i sista matchen jag vet inte ja.. Körde också in i en spelare så båda ramlade och jag fick hennes skridskoskena tryckt mot armen och stort blåmärke som smärtade fint en stund. Nästa gameday (och den sista) har vi den 10 mars, längtarr!
I måndags blev det träning på det. Kanske inte den träning man var som piggast. Åkte tåg dit och hem då Ika inte kunde, men Eken var med på träningen roligt nog så hon hämtade upp mig och skjutsade mig. Här får ni en bild Linn tog när vi skulle åka hem i söndags. Var så goda.

3 kommentarer:

Linda-Marie sa...

HAHA! Lär mig! Och jag vet, men jag har ingen hjälm i Stockholm... Var rädd hela tide :(

Maria sa...

10 mars! Är inte det musketör premiären? :O

Hanna sa...

Joo... Tyckte jag kollade upp att gamedayen var på söndagen.. Men tydligen inte. Det kanske har bytt.. Men har jag tur hinner jag båda. Som det är nu har vi två matcher och de spelas i Sätra.