fredag 3 februari 2012

Sneaky..

Så var det helg igen. Jag hoppas denna helg blir lika fin som den förra. Den började med att jag först blev vuxen genom gå på teater själv (Angels In America igen fast med Albin istället för Ola) sen till del 2 två fick jag sällskap av Moa, Maria och Richard. Efteråt hängde vi på Barcelona och försökte lyckas få tag i bord. När Martina kom och mötte upp oss hade vi lyckats få tag i ett litet bord och en stol. Men till slut så. Det blev en fin kväll. Barcelona är så mysigt och väldigt kändsittätt för teaternördar. Allan Svensson (han har visserligen varit där alla gånger jag varit där) och Albin var bland annat där. Den sistnämnda gick även samtidigt som oss så fick en liten dans innan vi gick plus kunde vi lite så där light stalka honom nerför rulltrappan i tunnelbanan hähä.

Under veckan som gått försökte jag, Moa och Emma planera ett överraskningsbarty till Maria. Med en hel del hjälp från Richard gick det faktiskt och jag har fått höra att jag duktig på att ljuga. Sa att jag skulle åka till Hofors för match men tog mig en promenad bakom huset istället medan Maria och Richard skulle ut och shoppa. Emma "åkte till Hofors" redan dagen innan och Moa sa att hon skulle vara barnvakt till sina kusiner. När vi fått iväg Maria började några hektiska timmar av förberedelser. Tur fick vi en hjälp av Martina som tidigt. Det var en del att göra. Pynta, laga mat, blanda drinkar, fixa tårtan, gömma kläder, fixa i ordning sig, komma på vad vi ska göra när Maria skulle anlända.. Vi fick även dit Marias Sundsvallskompisar Johanna och Karin som hon inte hade träffa på länge. SCORE!
Tyckte mig höra Maria säga att det var det finaste nån någonsin gjort för henne så känns det allt som vi lyckades med kvällen. DubbelSCORE!

Inga kommentarer: