torsdag 28 juli 2011

Dem Värmländska urskogarna.

Ser man på, jag kom fram! Fick skjuts av Lb till Falun som skulle till jobbet och så satte jag mig på en buss till Karlstad. Tur med biljetten hade jag med, gött (vaddå? kebaben?). Gratis internet fanns det på bussen med, strålande. Åkte förbi Molkom med. När jag var liten brukade jag hoppa av där. Molkoms bussstation ser dessutom ut som motelplacet i Psycho. Och så kommer världens bästa Ulf Malmros därifrån. Men tyvärr så var Grums stoppet efter Karlstad, hade varit fint att se det med. I Karlstad kom farmor och pappa och hämtade mig, vi åkte på en liten tur och letade efter Jörgen Jönssons hus haaah innan det blev dags att fara till Munkfors.

Här har jag hängt i deras stuga som är lite utanför, lekt turist i Munkfors, sett ett häftigt gammalt stålverk på gamla bruket, sett hur grandma jobbar, gått på shoppinggatan, sett barnarbetare, badat bland lässkiga pinnar och stenar och tittat på roliga filmer. Fått låna farmors dongel ikväll förresten, som jag gjorde förrförra sommaren med. Den funkar här ute, dock väldigt segt men allt kan man inte få. Imorgon kommer farfar och Gunilla och hälsar på och så fyller farmor år. På lördag kommer unclegodfather Lars hit, då ska det spelas Håkan och så ska jag klaga på att han inte lärt mig om kyrkan under min uppväxt som en godparent är supose to do ;)

Inga kommentarer: