torsdag 8 april 2010

7/4 - Jag vill lösa ett mysterium!

Det var roligt efter editingen i måndags. Jag, Moa, Sandra och Tina stod alla några meter ifrån varandra i typ en fyrkant och pratade. För att jag och Moa är lite mindre friskare. Så kom en gubbe som jag tror går i vår klass och frågade om vi behövde en till för att spela en basketmatch och att han kunde ställa undan det han bärde på genast för att vara med, haha.

Efter skolan i måndags cyklade jag och Moa lite på äventyr. Till en halvmystisk affär, köpte äntligen mina efterlängatde M&M med cocossmak som jag inte hittat på något annat ställe än där. Hittade också en fin gåva till en fin person och billiga jordgubbar. 1,8 kilo för ungefär 45 kr. Sen blev det handling på Ralphs, välbehövligt.

Igår fyllde Linnea 20 år! Hurra, HURRA, HURRA! Hon fick ett fint födelsedagskort av mig, Moa och Evelina på morgonen, två Star Wars kortlekar och en födelsedagfilm på kvällen som vi jobbat länge med. Roligt att äntligen få ge bort den, och att hon blev så glad :D Evelina bakade också en tårta och drömkakor som vi åt. Men först var ju jag och Moa i dac länge och sen på veckans Dokumentuary class. Inte så rolig. Läraren var borta, så en filmsnubbe kom och pratade lite mest om hans dokumentär som vi fick se i över en timme av innan han kom. Ganska tråkig med dålig bildkvalité. Och så berättade han att den hade kostat ungefär 1 miljon dollar att göra! För den filmen.... Men vi stack i pausen, för att kunna fira Linnea..
Lärde henne plump och sen blev det Skypedate med M, finfint att äntligen prata med henne igen! Åh, vad jag saknar att få umgås med henne redigt!

Pratade långt in på natten, så gick inte upp fören 12 idag. Läste och fixade en sak jag lära göra innan min Intro To Film class började. Där fick vi tillbaka våra midterms. Jag fick 21/25. Ett B. Helt okey! Och så tittade vi klart på Bonnie & Clyde. Där var där allt började! Typ. Eller inte. Men i Hollywood. Och den är jäkligt bra! Och så hade vi frågestund, jag tror jag kunde 8 av det 10 frågorna läraren frågade. Men fick jag någon fråga denna dagen, nej.

Suttit i dac efter det, hem och lagat mat och sen gick jag, Linnea och Moa och såg Girl with the dragon tattoo, alltså Män som hatar kvinnor. Den går här i Santa Barbara. Coolt! Och jag hörde att DaVega hade varit och sett den igår, han hade inte riktigt gillat den. Precis som jag första gången jag såg den. Med lillebror när vi hade uppestittar kväll innan jag skulle tillbaka till SB. Då hann jag inte se slutet heller. Men denna gången tyckte jag den var mycket bättre! Och lättare att hänga med!

En bild på Micke, Naomi, producenten och regisören på Cannes film festival förra året.

Men nu känner jag bara att jag vill lösa mysterium. Carro, kommer du ihåg det där polisspelet vi hade? Det klarade jag aldrig, det skulle jag vilja spela nu och försöka klara!

Lite spännande att se en film för andra gången på bio när man första gången såg den hemma på dvd! :D

4 kommentarer:

pappa sa...

kram på dig.far.lyssna på hero of war med rise against. bra låt...om du inte har far kram.....,,.

Mats P sa...

Vill bara passa på att påpeka en sak.
Färjestad åkte ut i kvarten.
Djurgården är i final. Det var på tiden.
Men jag kanske inte ska vara så elak. He, he, he.

Det har varit roligt att läsa om er utflykt till NY. Snacka om flyt. Jag frågade Moa vilka kändisar hon HELLRE hade velat sitta på en bar med, och det verkade inte vara någon, bara några i samma klass.

Fortsätt att ha det bra, för det verkar ni haft hittills.

Hanna sa...

Var en jättebra låt pappa, lyssnat på den hela dagen idag typ! Hoppas allt är bra med dig, Kram!

Mats: Haha, ja nu är du lite elak allt tycker jag.. Fast det var Filip Hammar som berättade för mig att Färjestad åkte ur så det gör inte så mycket då.. Men vilken pest eller kolera final det är i år..
Jag hade inte heller valt några andra kändisar jag hellre hade velat suttit där med! :)
Vi ska fortsätta ha det bra här borta den sista tiden! Ha det så bra i Barkhyttan också! :)

Anonym sa...

Hej Hanna. Du kommer att bli något stort, fortsätt bara att göra o vara som du är. DU ÄR BÄST:Du får vara hur seg du vill, älskar dig iallafall. KRAM MOSTER