tisdag 13 april 2010

13/4 Stalker Hanna

Det är synd om min roomie just nu! Jag hoppas det löser sig! Hoppas!

Söndagen blev lite konstig, glömde bort tiden och så kom Cliff och hämtade oss. Tittade på film med Bridgets, mysigt. Fast vi fastnade på motorvägen med bensinstopp. Ganska roligt när andra bilar körde förbi och bilen skakade. En snäll och gullig kompis till Cliff kom och hjälpte oss. Men bilen ville fortfarande inte funka efter att den fått en massa bensin. Så jag och Moa satte oss i Cliffs kompis bil medan dem skulle försöka fixa den på nå vis men så helt plötsligt funkade den och Cliff körde iväg och vi åkte efter med hans kompis. Han kom ihåg mig efter att jag sagt att vi var från Sverige, men jag kom inte riktigt ihåg honom.. Dem är ju så många! Men jag tror jag kommer ihåg honom hädanefter.. Filmen var slut när vi kom fram, men vi tittade på en till också. Blood Diamond. Helt okej film, jag var lite trött så jag fattade nog inte allt. Men Leo var ju med! Efter frågade dem oss om vi ville vara med på något som heter Jesus loves IV. I en vecka ska dem städa alla husen i IV. Och det är inte några hus där! Och jag kan inte tänka mig att många av dem är särskillt rena efter alla festerna.. Jag svarade nää, jag städar inte ens mitt eget rum.. Men dem tycker det är kul! Jag förstår inte vart dem ser det kula? :P

Hemma igen gick jag och Moa till The Habit och köpte god mat med hem till oss och Evelina och Linnea.

Igår började skolan igen, hade bara en lektion. Men körde ljudstudio hemma i mörkret inne på min toa. Blev faktiskt riktigt bra ljud med att bara använda en kamera! Sen filmade jag lite ute, som inte bev nå bra alls. Gjorde om det lite snabbt idag. Hoppas det blev bättre! Och så satt jag en stund i dac och digitaliserade mitt band. På Intro to film tittade vi på The Big Sleep och jag höll på att somna. så mörkt och seg film. Efter åt blev lite mera dac, gjorde dock inte så mycket. Tittade mest på vad Sandra och Tina gjorde, haha. Fick höra att någa från deras Dirceting for camera class skulle vara rädda om dem såg mig då jag jämt spelar stalker i filmer.. Här kan ni få se en av dem:

När jag och Moa kom hem från dac igår stod maten uppdukad på bordet :) Blev en mysig middag med roomieserna! Blev lite plugg och Up In The Air filmmys på det.

Nu måste jag gå till skolan om fyra timmar ungefär. Planen är att duscha, göra en grej till Intro to film som ska vara klart imorgon, läsa i kapitlet om editing, söka högskola, städa mitt rum, äta mat.. Jag tänkte hinna sitta en stund i dac också men det får bli imorgon. Puss och kram!

Inga kommentarer: