tisdag 6 november 2007

Det här händer bara mig

Har inte funkat att logga in här för mig dem senaste dagarna..

Ja, så har man gått och brutit foten. 2 dagar efter jag börjat min praktik och två dagar innan seriepremiären! Timing har alltid varit min starka sida.

Det hela hände under torsdagens träning då vi spelade träningsmatch på 97:0rna. Gjorde btw 3 mål först på Anders som stod i mål. Sen när vi hade spelat 3 perioder frågade sekretariatet bestående av Emelie, Maddis och Petra Larsson hur länge vi skulle spela till och jag tyckte att vi skulle spela så mycket vi hann vilket ju inte var en av mina bättre förslag. Ramlade på nå vis vid anfallsblålinjen och fick ont i benet&foten. Fick hjälp in till omklädningsrummet av ledarna och Emelie hälpte mig av med skridskon och jag tyckte den onda foten såg lite större ut den än den andra. Frågade Therese och hon tyckte det med. Sandra sa att jag borde åka in till sjukhuset och rönka den. Jag tänkte bara att det skulle vara att kyla ner den och linda om den så skulle det vara bra tills dagen efter men riktigt så var det inte. Fick hjälp av Agge att linda foten mean jag ringde till mamma. Sen fick jag hjälp ut av Anders, Sandra och Tomas. Sen åkte jag och mamma till Sandviken där de tittatde lite på foten och sa att vi skulle åka till Gävle. Fick ett par kryckor och en tablett som gjorde det hela lite bättre. I Gävle sa dem att jag brutit foten. En doktor kände på foten och tyckte att det kändes som om den var bruten på flera ställen men det var den som tur inte. Men en opperation skulle man göra om man brutit på flera ställen så dem sa att jag skulle genomgå en sådan men de ville inte opperara på kvällen/natten. Dem lindade in min fot och skjutsade mig till min avdelning för skulle stanna där över natten. Fick vara på barnavdelningen :) Dem var jättesnälla där! Den riktiga smärtan kom inte fören på natten när jag skulle sova. Fast vet inte om det egentligen gjorde så ont. Gick eaf inte att somna och tillslut inte heller att ligga still. Så satt mig upp på sängen och precis då kom en sjukskötare och sa att jag skulle lägga mig igen så gjorde det. Hon hämtade en doktor som sa "Är det hockeyspelaren" när han kom in i mitt rum, han kände lite på mina tår men tyckte dem kändes bra men sjuksktaren trodde att bandagen satt lite för hårt så hon virrade upp de två första lagren. Sen satt hon tillbaka dem och jag fick en till (hade redan fått en och en till tablett) spruta med nåt smärtstillande. Efter en stund somnade jag. Sen på lördagen kom mamma in igen och vi låg på mitt rum och väntade på att jag skulle få en tid till opperation. Inte fick jag äta något heller hade drop istället. Tillslut fick vi tid, på en gång. Klockan var något runt 12,13,14-tiden. Hade roliga doktorer, en som sa "Är det så" hela tiden. Fick sån här sömngas men tyckte att det inte funkade men tänkte att det kanske skulle gå bättre ifall jag blundade men då blev jag rädd att dem skulle tro att jag sov sen han jag inte tänka nå mer :P Vaknade upp några timmar senare och opperationen hade gått bra. Hade fått en till flygplan eller helikopter i den andra handenoch gips på benet. Efter ett tag fick jag åka till röntgen igen och sen tillbaka till barnavdelning. Där jag pratade i telefon och försökte äta. Fick i mig lite eaf. Efter en stund ringde Anders. Han sa att man fick säga att det var ett helvete även om jag inte brukade säga så :P Sen sa han att jag skulle vara saknad och att jag var den som brann för sporten mest och att om jag ville skulle jag få hjälpa till med något annat :] Fick reda ¨på att jag skulle ta sputa i magen. I nio dagar, fy fan, Men det går bra. Sen tittade jag&mamma på början av Idol och Isprinssessan, åt ostbågar och drack Festis. Sen somnade jag. Dagen efter åkte vi hem och försökte få tag på mina sprutor. Carro&Lova fick åka till Valbo och hämta där. Själv åkte jag ner till ishallen och tittade våran seriepremiär. När alla åkte förbi mig log dem jättemycket :D Tyvärr så förlorade vi med 1-0 fast vi skulle ha vunnit! Kom igen nu!

Sen dess har jag inte gjort mycket.

Nu ska jag se på Angel (om jag lyckas byta dvd skiva vill säga) och äta Snickerstårta som är kvar från mitt kalas som jag också ska berätta om någon dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

tjaba!

Ser att du oxå brytit foten. Samma här. Det suger verkligen =/ E tvingad att hoppa på kryckor i 8 lååånga veckor =( Hur överlevde du? Skicka gärna ett mail om du vill =) kicki_power@hotmail.com

Kram Kicki