tisdag 6 december 2011

I Kissed A Girl.

Tittade på det senaste Glee avsnittet igår, S03E07. Har du inte sett det så fortsätt inte att läsa. Det var inte det bästa Gleeavsnittet jag sett. Men det är ju ändå Glee världens bästa Glee <3
Jag tycker om att Finn så gärna vill hjälpa Santana men det känns lite väll mycket med allt han gör. Och helt plötsligt vänder Santana lixom blad men men fint med. Nu hoppas jag på att hon förklarar sin kärlek för Brittany, det är dags för dem på allvar nu. Jag har väntat klart. Det var så fint när hon kom ut för den där DUMMA tanten (farmorn, mormorn?) och sa "When I'm with Brittany I finally understand what people are talking about when they talk about love" åhåhåh <3 Det var fint när Finn sjöng för Santana. Och tårarna rann på henne. Och när Kurt och Blaine sjöng Pinks Perfect.  Men avsnittets bästa låt tycker jag äI Kissed A Girl med mycket sång från Santana och Rachel. Och Rachel då, nejnejnej. Dum idé hörredu. Sectionals utan Rachel det funkar lixom inte.

Tycker det räcker med Trouble Tones nu, dem borde återgå till New Directions. Det är lite konstigt att dem lixom aldrig övar inför sina stora tävlingar. Det tar ju ett tag att sätta ihop ett nummer. Fint litet tal Kurt höll för Brittany och det hon svarade åh älskar henne så mycket världens bästa Brittany.
Imorgon kommer det ett nytt avsnitt, mycket fint det. Tror att sectionals kan äga rum då. Ska bli mycket spännande att se. Veckan därpå kommer det ett julavsnitt och sen är det uppehåll tills den 17/18 januari tråkigt nog.

2 kommentarer:

Linda sa...

Ja, jag har inte sett Dawson's Creek på flera år faktiskt så det kändes som att det var dags nu!
Jag älskade också Joey och Pacey men även Pacey och Andie faktiskt :)

Lena sa...

Tyckte det var ett fint avsnitt. Tycker det är roligt att när Puck sjunger så fånler alla tjejer sådär töntigt och skojsvimmar. Roligt att han får större roll nu igen. Saknade honom lite.

Brittanys kommentar till Kurt kommer nog bli ett klassiskt Glee moment för min del. Härliga Brittany!

Skrev lite kommentarer och halvfrågor på bloggen om avsnittet om du är intresserad är läsa och komma med kommentarer :D Vore kul att diskutera lite