söndag 4 december 2011

Friday Night Lights säsong 1.

Ikväll har jag sett klart den första säsongen av den underbara serien Friday Night Lights. Så glad jag är att jag gav den en chans till, för så värd var den det. Älskar den första säsongen och jag hoppas resten är lika underbara. Det ser så roligt ut med amerikansk fotboll på film och tv, synd bara att det inte är lika roligt live.

Favoritkaraktären är coach Eric Taylor. Men älskar hela familjen Taylor. Dem är så roliga och fina tillsammans. Särskillt när paret Taylor pratar i munnen på varann vilket dem gör rätt ofta. Dem är mitt favoritpar med. Ska bli spännande med babyn i säsong 2. Tim Riggins är en annan underbar karaktär. Så gullig mot slutet av säsongen tillsammans Bough. Gillar Matt mycket med. Okej jag gillar alla. Finns ingen jag inte gillar. Jo, kanske ogillar Lilas pappa lite grann.

Dem slutade upp med det värsta fåenattmåillacinematographyn efter några avsnitt, utan att förlora sig själva. Minus får den för lite mycket kristet ibland, men det är ju så det är där borta och det gick att över se.

Var lite orolig ett tag att dem inte skulle vinna, men så gjorde dem det. Så glad jag blev då alltså. Aldrig varit så glad för ett lag i en tvserie förut.
Är riktigt taggad för säsong 2 nu <3

2 kommentarer:

Linda sa...

Glömma? Går det? ;) Jag ser också om det så ofta jag bara kan och nu är det några månader sedan sist!
Får kolla om på GG så fort jag har kollat på Dawson's Creek som jag började på för ett litet tag sedan...

Lovisa sa...

Friday Night Lights är så bra! Vad kul att du upptäckt den med nu. Och det blir bara bättre i fortsättningen :)