söndag 4 december 2011

Falu IF.

FIFfan vilket bra lag jag hamnat i <3 Saknar ju Hofors HC Damlag så det gör ont, men Falu IF är lixom ett bra substitut. Bra tjejor och bra staff. Om Ika kommer ihåg kontraktet imorgon så har jag skrivit och lämnat in mitt första kontrakt. wooew. Jag och Ika skojade förut om vi inte skulle vänta på ett bättre erbjudande och om vi skulle vara oroliga för att Hofors kanske inte släpper oss... höhöh. Så tränar i och med Falun nu. Dem senaste veckorna har vi börjar spela på Lugnets uterink. Trodde det skulle bli jobbigt och inte lika roligt som inomhus men det är snarare tvärtom. JAG ÄLSKAR DET. Så underbart. Frisk härlig luft och bar svart himmel med lite stjärnor ibland. Och isen, finfin. Det är härlig känsla ska ni veta. Det är synd att Falun är så långt ifrån Stockholm bara.. Petitesser..

Igår lirade vi andra matchen för säsongen. Bortamatch mot Söderhamn. Det gick hyffsat. Det var helt awesome att spela. Jag fick ha nummer 21 på ryggen. Lite sur att jag inte satte den nån gång bara, hade en massa chanser. Vi var 8 utespelare så det blev att lira en hel del. Roligt men ja jobbigt. Idag är det träningsvärk on som gäller. Synd bara att Söderhamnbrudarna är så sura och att domarna var kassa. "Domarna hittade sin utbildning i flingpaketet" var det verkligen idag. Svarade inte ens när man frågade något. Och dömde inte rättvisst. Så i slutsekunden halkade jag in i Söderhamnstönt som ramlade in i den ena domaren. höhöh. Vi hade hur kul som helst i alla fall och spelade riktigt bra! Den är 18 är det seriepremiär. Wooh!

1 kommentar:

Maria sa...

Underbart att höra!