måndag 26 december 2011

Hej mitt vinterland.

Nu börjar jag få lite tråkigt. Det är inte mycket att göra. Har varit full rulle dem senaste dagarna och nu är det inte ens en halv rulle. Är i alla fall inte jättemycket bakis. Det hela började med att jag kom till Hoffe i fredags eftermiddag. Blev att utföra lite ärenden på bruket och sen fira jul med mamma och Lb på kvällen när Lb kom hem från sitt jobb vilket han skojade om att han hade slutat så både jag och mamma fick ont i magen. Fick fina julklappar. Lite kläder, godis och Sex And The City boxen av mamma och en Barbie film från Lb. Eller egentligen var det Jörgen Jönsson som fick den av Ken höhö.

På julaftonsmorgonen gick jag upp trött och sa god jul till mamma som skulle till jobbet och sen blev det att skynda sig för att hinna med tåget till Säter. Det var då inte många som åkte tåg på julafton. När jag bytte tåg i Falun var det ett gammalt tåg och så var det helt tomt i kanske tio minuter. Ganska läskigt. Framme i Säter hann jag nästan ta mig till Carro och Daniel, men dem kom och plockade upp mig och så for vi och hälsade på lite av Daniels släktingar. Sen hem till dem igen. Blev en massa lek och en massa "får vi öppna julklapparna nu?" haha. MYCKET fint att träffa alla goa barn igen. Så roligt att Daniels barn kallar mig monster istället för moster haha <3 Blev en mycket mysig dag i Säter med syrran, barnen, Daniel och hans familj. God mat och glada barn. Sen avslutades kvällen med Barbielek, Svensson, Svensson och Sällskapsresan innan jag rätt slut lade mig på en madrass i Lova och Ninos rum och somnade snabbt och gott.

Juldagen började lite tidigt. Var lite trött när Lova och Nino ville börja leka. Ville i alla fall efter en stund titta på lite barntv men sen blev det spel och mer barbielek för mig. Innan vi åkte till Hofors visades mitt favoritbarnprogram på tv och visades att dem gillade det lika mycket som mig. I Hofors blev det att hänga lite med mamma och Lb innan dem for iväg. tog mig en powernap på en timme vilken jag under tiden hann få ett samtal och sex sms. Sen blev fixande och podcast lyssnande innan gästerna kom. Jag och Moa började bartyt med kungens årliga jultal och sen början på Koflickorna men det blev så deprimerande så vi bytte till en musikkanal. Sen körde vi gissa intropålåtentävling, riktigt roligt! Och så blev det den årliga utgången på folkan efter det. Dansa (träningsvärk idag och det är en rolig kamp mellan mig och Richard om vem som ska få leda höhö) och träffa massa folk man aldrig träffar. Roligast var Petra och Anna som jag också ska hänga med imorgon yeey. Och andra Petra som efter dem vanliga hej hur är det frågade hur det får med Filip och Fredrik haha. Man känner varandra lite ändå fast man inte träffas på flera år. Roligt att träffa coach och Eken med. Saknar HHC damer!

Bäst var att Moa tagit med sig kortlek och att hon och Ylva-Li tänkte lira när det blev tråkigt. Blev lite tråkigt ett tag efter för mycket dans till för mycket dålig musik så föreslog att vi skulle lira men klockan hade inte hunit bli ett ännu och det var gränsen haha. Fast det slutade tråkigt med att Klaras jacka var försvunnen, så om du har den LÄMNA TILLBAKA! Tydligen var det kaos vid den andra garderoben. Jag och Richard slapp och stod där uppe och väntade istället. Hej långt inlägg nu slutar jag med en bild från igår på världens bästa järngäng.

2 kommentarer:

Maria sa...

Finfint inlägg! Tummen upp!

moa sa...

Jag har en rynkig panna, haha.