torsdag 8 december 2011

Buffy The Vampire Slayer.

Har än en gått sett igenom världens bästa tvserie. Som jag älskar den som den gör mig lycklig <3 Det går att se om den hur många gånger som helst. Den är helt enkelt otröttbar. Och jag är min vän Elin evigt tacksam som introducerade mig för Buffy. Hur skulle mitt liv annars ha sett ut idag lixom.
Dem sista avsnittena är så bra. Gåshud och tårar är vad det är. Spike och Buffy är så fina i dem. Världens finaste.

Sista avsnittet, 722 Chosen är mitt favoritavsnitt från säsong 7. Och så ett av mina absoluta favoritavsnitt. Spike och Buffy mina absoluta favoritkaraktärer och det finaste paret, men som aldrig riktigt var ett par. Den kärleken, respekten och tilliten som ändå finns mellan dem två. Ljuvligt.

Jag har den sista säsongen av Angel kvar som jag snart ska börja se på. Det här med att Spike joinar är så fint som det kan bli. Blir en fin tid det här.

2 kommentarer:

Lena sa...

Buffy är och kommer alltid att vara mitt favoritprogram, tror det var den första serie jag följde faktiskt. Håller med om Buffy och Spike, så otroligt fina tillsammans.

Angel är också bra, Spike i den är bara HUMOR!

petra sa...

Fast Buffy har väl inte så mycket respekt till Spike ändå.. Eller? hahaha