torsdag 24 februari 2011

The only way out is through.

Måndagsträning denna vecka. Hjälpte moster med sin dator i tisdags. Arbetade som Idrottslärare igår. (Btw, den ni. Fast jag behövde mest stå och titta på, för det var två stycken från gymnasiet som höll i de två lektionerna jag var vikarie. Spännande att arbeta som Idrottslärare med min gamla Idrottslärare. Och så fick jag träffa mina femteklassbarn igen). Bakade kladkaka med Moa igen igår. Bäst att passa på. När det är så gott och allt fanns hemma. Till det blev det en efterlängtad film. Vet inte hur länge jag väntat på att den ska komma ut.

Rabbit Hole heter den och var en väldigt fin och sorlig historia. Herr John Cameron Mitchell är skapare av detta mästerverk och det råkar vara så att jag är något av ett fan av honom.
Nu är det så att Nicole Kidman är nominerad till Oscar för hennes roll. Jag hejar på henne! Hon gjorde ett riktigt bra jobb och så kan kankse en vinst visa sig i formen av fler JCM filmer.
 Inte långt kvar till Oscarsgalan heller, can't wait!

3 kommentarer:

Petra sa...

sv: erkänn!! det är ju omöjligt att gissa sig fram också. Men jag kan tänka mig att man får reda på allisons mördare i slutet av säsongen men inte A. För om båda skulle försvinna skulle det knappt vara en serie längre haha

Petra sa...

sv igen: haha ja det verkar grymt! åh gud vad roligt. Du får blogga om det sen så man kan kika :D är det inspelning i sthlm? önskar jag borde där.. där är ju typ alla inspelningar. Fick biljetter till Cirkus Möller men hade ingen möjlighet att åka upp då :(

felicia sa...

svar: ja, verkligen <3