lördag 26 februari 2011

American Beauty.

Filmen jag tittade på igår kväll var American Beauty. Sån där film jag velat och borde sett för länge sen. Den var bra och väldigt häftig. Jag rekommenderar er att se den!
The film has been described by academics as a satire of American middle class notions of beauty and personal satisfaction; analysis has focused on the film's explorations of romantic and paternal love, sexuality, beauty, materialism, self-liberation and redemption.
Den vann ju även fem Oscars för 11 år sen. Best picture är inte illa det.

Idag sov jag lite för länge. Tog mig ut nån timme iaf. Mötte upp mamma med två gulliga hundar. Handlat lite på Ica. När Färjestad matchen jag lyssnar på radion är slut blir det att göra köttbullsmackor. Dem blir godare med en vinst.
Och så ska jag ladda inför imorgon.

1 kommentar:

Petra sa...

sv: ja jag vill också titta, men har tyvärr inte nian hemma :( men ska nog ladda ner galan dagen efteråt och kolla för jag vill se hela!

Åh american beauty är en av mina favoritfilmer, så himla bra!