söndag 6 april 2008

Hockeyavslutning

Igår var det så dags. Jätteroligt var det men jättesorgligt. Började med innebandy och lite handboll i Värnahallen. Längesen jag spelade innebandy nu. Har träningsverk idag också haha, över allt nästan. Mitt lag vann första innebandy matchen med 10-9 efter starkt målvaktsspel av Nettan och stor kämpaglöd av laget hela matcen men särskilt på slutet när vi låg under med 8-9 (Vi körde till tio) vilket gav oss en seger. Jag körde mycket back, som på den gamla goda innebandytiden. Så roligt med innebandy!! Sen blev det lite handboll, stod först i mål. Behövde inte rädda (släppa in) något, för alla skotten gick utanför eller över. Sen tog Mathilda över målvaktrollen och flyttade på sig när dem sköt :P Jag fick ta över igen och det blev målet vinner och då kommer en boll på mål, som jag är på men inte räddar. Så vi förlorade handbollsmatchen. Sen blev det mer innebandy. Körde samma lag, Anders frågade om vi skulle byta lag men jag påpekade att det ju stod 1-1 i matcher så vi körde samma lag. Tyvärr förlorade vi den här matchen, men både jag och Klara såg ju att bollen var inne. Vinn på fusk ni bara, Emelie Ö ;D Men handbollsmatchen gilldes ju inte, eller hur Anders? ;) Stod lite i mål sen, Anders och Mathilda sköt på mig och sedan spelade de lite mot varandra. Jag kan inte säga att jag är särskilt duktig som innebandy-målis ;p Vi röstade också på vem som skulle bli årets Komet (röstade på målisen Johanna "The Cat") och Årets Fair Play Spelare (röstade på lagkaptenen Elna). Sen cyklade jag hem och duschade. Vi skulle äta på Bäckströms istället för Depå för man fick inte äta där man köpte familjepizza, what?! Nettan skulle sen komma och hämta mig för jag hittade inte till Bäckströms så fick åka med henne. Var å Bäckströms vid 18.30 ungfär och skulle ta ungefär 1 timme tills pizzorna var färdiga. Anders och Micke skulle fixa med projektorn (och lite andra saker tror jag) och sa att vi kunde gå ut på en promenad medan. Stod utanför, filmade lite fina videosar som kommer på Youtube snart, fick Emelies tilllåtelse denna gång ;) Missa inte Elnas dop ;] Sen gick vi in lite i verkstaden och tittade. Fick veta lite vad Elna gör när hon arbetar där. Sen fick vi gå in igen och vi fick läsa citat från säsongen. I början var det en bild på mig och så stod det nåt tack-aktigt för hjälpen med citaten :) Sen fick vi se bilder från säsongen, var lite bakom det jag med. Var nog fotograf på säkert hälften av korten, haha. Och skickade ett roligt till kort till Anders förrut på Emelie Ö som var det avslutande kortet och det största kortet ;] Sen åkte Anders och Micke och hämtade pizzorna och jag tittade på korten igen fast lite närmare. Efter pizzan berättade dem vilka som blivit utsedd till Årets Komet och Årets Fair Play Spelare. Årets komet blev Johanna (som jag röstade på) och Årets Fair Play spelare blev jag :]
Med motiveringen:
En spelare som respekterar såväl spelare som ledare i alla lägen. En person som sprider mycket glädje omkring sig och älskar hockey. Hon har varit den som varit på flest träningar av allihopa, vilket säger en hel del om denna person.


Det var jätteroligt :] Tack så mycket!!

Sen sa Micke att även han skulle sluta som tränare för att försöka själv spela.
"Kommer du vara kvar i Hofors?"
"Det vet jag inte"
"Jag vet ett bra lag, Färjestad.."
(Nåt sånt)
Sen blev det att säga hejdå till tränarna. Sorgligt!! Köade för att kramas. Till Micke sa jag lycka till Färjestad, haha ;D Till Anders sa jag bästa tränaren jag haft och jag har haft många, säkert 20 stycken (ska ta och räkna dem någon dag). Anders sa något till mig men jag kommer inte ihåg vad. Sorgligt!! Anders sa att det har varit den bästa tiden i hans liv...
Tack för den här tiden, det har varit jäkligt roligt!! :] Och jag kan inte fatta hur mycket jag lärt mig på de här 3,5 åren. Anders, absolut den bästa tränaren jag haft och någonsin kommer att ha!!
"Har du klippt dig"
"Nä, jag har kammat det"
Kommer sakna spelarna också. Hoppas vi kommer att spela tillsammans nästa säsong med!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till utmärkelsen årets fairplay spelare! Det är du värd! :) You can be proud of yourself!