lördag 29 januari 2011

To the light of masochist.

Nu var det längesen. ojoj. Matchen vann vi iaf, 0-5. Och Falun har vi visst med i serien ändå. Fast detta var en träningsmatch. Fick spela center. Svårt. Första gången på ungefär för alltid. Jag känner mig lite som en fisk på land som cyklar där i mitten. Men gjorde ju inga självmål iaf. Och jag är ganska imponerad över mig själv som tekare. Vann säkert 85 procent och fick ofta pucken dit jag ville ha den. Den ni ;)

I måndags var jag barnvakt till Lova och Nino. Mamma var barnvakt en stund medan jag var och tränade lite. Sen gick jag tillbaka till dem och sov över där. Var barnvakt tisdag också. Gick bland annat till dem farliga ankorna och matade dem. Ganska lässkigt. När Carro kom hem från jobbet åkte vi hem till Per och Marika och käkade mat. Sen tillbaka till Carro och försökte bygga ihop hennes nya tv.. Sov över där och hängde lite med dem i onsdagsförmiddag också.

I torsdags gick jag till Roberts vid 9tiden och jobbade sen på dagiset där, 10-15. Lova och Ninos dagis. Fast jag var på en annan avdelning. Roligtroligt. En fröken som sa till mig att där var min systerson när hon såg Nino lite längre bort. Lite spännande att hon visste det! Och en annan visste att jag var Carros syster. Spännande att jobba på ett nytt dagis! När jag slutade gick jag och hälsade på Nino och Lova. Hörde en fröken fråga Lova om hon hade fått besök och Lovas kompis sa att det var Lovas moster och fröken frågade om det var Amerikamoster. Och när jag skulle gå från dagiset var det en unge som sa till sin pappa att jag var Ninos moster. Måste vara känd på det där dagiset jag ;) 
På kvällen blev det hockey med mamma och Lb. Behövs nog inte sägas mer förrutom att mamma tycker att Jörgen är söt!
Igår jobbade jag 12.30-15 på mitt vanliga dagis. Så kul att få se alla barnen igen! R sa att det var längesen jag var där sist. Och så kom hon ihåg våran tjuvlek vi lekt förrut och ville leka den igen. Vilket vi så klart gjorde. Sen när hon skulle hem frågade hon om jag skulle komma imorgon :) :)
På kvällen var det träning igen och sen hängde jag med Maria och Moa.

Inga kommentarer: