torsdag 9 augusti 2007

Karlstads resan

Till Maria


Det blev höstlov..


Och det blev lördag.





Jag (FBK) och Maria (BIF) skulle åka buss med Brookelyn Tigers, en Brynäs supporter klubb dit. Det var något jag aldrig kommer att glömma. Så mycket så hände. Så många kisspauser.(Toan hade frusits sönder)Jag har slagits. Med en kille. En full kille. Jag vann. Det var en lite annorlunda solskenshistoria.. Men det hände. Jag kommer inte ihåg så mycket av det. Vi tar allt från början, det jag kommer ihåg vill säga. Maria sitter här bredvid mig och bekräffta historien. Vi fick skjuts av Marias mamma in till Gävle... På vägen gjorde vi Melodikrysset. Jo, Maria jag vet vad Melodikrysset är. När vi kom fram såg vi massa små barn stå vid busshållsplatsen. Skulle de med? Det här kan inte stämma. Vi väntade en stund i bilen, sedan gick mot ungarna. Det kom en bus, den skulle till stockholm och den skulle ungarna med. En gubbe kom fram och frågarde ifall vi ville betala. Nej sa jag, fast tyst... Hörde han? :D Vi betalade och Maria fick sin tia till sist. Om ni vill bli medlemar kan vi fixa det på bussen... Nja tänkte jag och tittade runt på alla Brynäsare som stod där... Frukost mannen a.k.a Ica mannen kom, med korv med bröd i handen. Ica dräkten hade med sig åxå... Bussen kom och vi gick på. Det var en dubbeldäckare. Vi gick upp för trappan för det blev full längts ner.. Tror det var anledningen eaf... Satt oss, ville nästan gå fram och sätta mig längst fram där det var värsta stora fönstrerna, men det var tur att vi stannade där vi stannade. Det var utsålt i bussen. Ungefär. Längst fram satt Rikard, tror han heter så, från Hofors. Framför oss satt typ alla unga och bakom oss satte sig alla gamla. Vi var som linjen mellan dem. Pratade med nån jag tror heter Dalman i efternamn, hans pappa kom från Hofors och hans kusin som han inte hade träffat på länge och inte visste hur hon såg ut. "Det kan ju inte vara kul att bo i Hofors" - Dalman, tillägas bör att jag hade min blåa Hofors Hc Hockey tröja på mig. "Jo" svarade jag.... :) Han med mamman var allt för gullig. Han var så lik han med hatten jag träffade i Turkiet och hans mamma som klev på lite senare var lik tjejen som han med hatten åkte på semester med.. Hum... Tänkte fråga ifall hon hade en son till eller om han hade en bror.. Men vågade inte... Folket var roligt, sjöng och skrek och stampade.. "Nummer ett är Micke Lind, och nummer två är Micke Lind, Nummer tre är Micke Lind..." Och så vidare och vidare... Den sjöng de hela tiden.. Det som var lässkigt var att jag kunde en av sångerna... När Brynäs Tigers vässar klorna....Frågade dem bakom vad "Nummer ett är Micke Lind..." sången betydde på hemvägen men de hade hoppat på i Sala så de visste inte.... :D Stannade i Örebro och käkade, korv med bröd + dricka endast 10 kr, billigt lär jag säga... Polly och festis blev det åxå.. :] Håll Pollyt i minnet...Folk ruffsade på min mössa hela tiden... Särskilt Dalman..Klackkillen gjorde så precis innan vi skulle gå av bussen för att gå in i löfbergs Lila Arena och sa nåt i stil med "Ni behöver inte vara rädda".... Och så blev jag mjukt stångad i huvudet. Dalman.... :P "Har du köpt din jacka på Intersport?" - Tobias (Han bakom, han från Sala) "Jag vet inte", det kanske jag har" - Maria. "Men det har du för det är bara dem som har det där märket. Den är snygg" - Tobias "Jaha, tack" - Maria. Underbart sätt att ta kontakt på.... :D Folk undrade hur gamla vi var... "Är ni 18?" "Ja" "Jag sa ju det" "Jag som trodde de var tolv". Det var nog allt kul som hände på vägen dit... Första halvleken stod jag i Brynäs klacken men folk började titta misstänktsamt på mig... Försökte se ledsen ut när Färjestad gjorde mål, men ack så svårt det är. Sen bytte jag till den rätta. :D Såg gröna gubbar och annat kul folk, men Jörgen var bäst! Räven som de kallade han... Han är listig som en räv... Det var väll det de mest menade med det.... ;D Kom några tårar när jag såg honom spela åxå... Totally Wonerfull! Jörgen!! Färjestad vann! Woho, Färjestad - Brynäs 6-3 (Precis som jag tippade innan på bussen, lite lässkigt) Sen blev det att åka med bussen hem igen. Det kändes som vi bara åkte och åkte och som matchen varade i 23 minuter typ. Folk var rolliga och väldigt fulla... De drack konstant hela tiden.. Väldigt underhållande att se.. :] Dalman spydde först... Sen bjöd jag fullt med folk på Polly... I hemlighet planerade jag på att få dem att spy... :) Min stol var lite konstig bara man nuddade vid stödet åkte den ner.. Det gjorde han bakom, Tobias hela tiden. Och så sa han "Pssst" Haha... :D Titt som tätt blev det lite böghögar runt omkring oss.. Mindre kisspauser eaf... Tobias tappade sin mössa under min stol och kröp omkring under mina fötter för att hitta den.. Efter ett tag hade han sin mössa på huvudet men kröp fortfarande omkring på golvet, "Men du har ju mössan på huvudet" - Jag " Ja, nu ja" - Tobias... haha, det var underligt.. Sen pratade han jättemycket med oss.. Haha, kul snubbe det där... Gillade Polly... Men vad menade han egentligen med det han sa.... Någonting om att vi skulle kunna värma upp toaletten... Hum... En annan gång frågade han om vi hejade på Leksand. Ja sa jag... Sen så ropade han "Vi har en Leksing på bussen", fast berättade att jag inte var Leksing.. då fråagde han var jag hade alla min Brynässaker..."Fast du har säkert en stor brynästatuering på magen, det har jag" - Tobias , det sa jag åxå ja till... "Om du inte hejar på Leksand och inte Brynäs vad hejar du då på?" Det vågar jag inte säga sa jag... Efter ett tag frågade jag om jag skulle visa min haslduk... Ja sa de runt omkring... Nä jag vågar inte sa jag men han bredvid började dra lite i min jacka.. Då kom det fram, efter ungefär halvvägs hem att jag var Färjestadare, på en Brynäs buss... "Vi har en Färjestadare på bussen" Han bredvid mig ville se halsduken.. Han såg ut att studera den väldigt noga... "Det var strongt av dig att våga sätta dig på en buss full med Brynäsare"- Han bredvid som var lite blyg. Folk samlades runt omkring mig och började sjunga Brynäs sånger... Ett långt tag.. Sen skingrades folkmassan ett tag och några började dra i min halsduk.. Jag drog tillbaka, alla släppte utan en, som kunde alla sångerna som spelades på radion.. Jag reste mig upp och frågade om han kunde släppa.. Det var då det hände som jag berätta om ovan...vi grufflade en stund till han blev skitsur... Sen så kastade jag bort hans halsduk tror jag då drog han mig i håret eller nåt... Jag kommer inte riktigt ihåg... Tobias blev jätteorolig och frågade hur jag mådde minst var femte minut... Sen när den där hade somnat frågade Tobias ifall han skulle gå och pissa på honom... En annan satte sig bredvid mig, han med den perfekta huden, när jag bjöd honom på Polly erbjöd han sig som tack att ge mig en puss på kinden, men jag hörde tyvärr inte riktigt vad han sa och om han sa det till mig, så det blev ingen puss på kinden... Eaf så kom han väldigt nära och viskade i mitt öra att han skulle gå imellan ifall någonting annat hände och frågade om jag mådde bra och klappade mig på armen... Jag smälte. Kuriosa Han var med och byggde Läkerol arena och hade gått i samma klass som Bäckis. Tyvärr var det åxå honom jag fick att spy sedan... Men jag tror inte de berodde så mycket av mina pollys utan mera av allt han drack... Det där röda speciellt som Moa är sugen på att smaka.. "Spyor överallt, jag vet jag är säker det är spyor överallt" - han med den perfekta hyn "Har du spytt ner hela jackan?" - Dalman "Bara på kragen" - han med den perfekta hyn..En annan historia var när han bakomm såg att det stod Team Sportia på min tröja.. Det ska ju vara Inter sport har jag bittert fått erfara nu... Han jobbade där.. ... Ska åka dit och hälsa på honom nån dag... Då berättade jag för honom om Spar-Arne.. Hofors stolthet. Han trodde vi pratade om Sportaffärer, men det gjorde inte jag. Jag pratade om Spar-Arne. Han med mammans mamma visste till och med om att spar-Arne fanns... "Har de grässkor där?" - Tobias hahhahahaha...
"Jag tror det är slut" - Tobias till mig när jag drack Mer... Fast det var lite kvar... "Är det vatten?" Nej det är mer... "Botten upp då" , hahah... Det var jättekul... Okej det var det inte... Svårt att dricka när folk sitter och tittar på... Men de gick och sedan fick jag applåder...






Fina minnen...




1 kommentar:

Anonym sa...

den kördes ju även sista kvalmatcehn mot v-rås:D