fredag 2 mars 2012

Smack.

Häj! Här sitter jag en fredagskväll. Och nu låstes dörren upp, förhoppningsvis är det Moa. Det var Moa. Vi visslade lite till varandra och sen frågade jag henne om påsen hon bar på.

"Har du shoppat nu igen?"
"Nej"
"Har du tagit tillbaka krukorna?"
"Nej"
"Har du gjort något annat?"
"Det var allt en bred gissning"
Men den var rätt.

Nu kanske ni precis som Moa undrar vad jag har för mig då. Jo serrni, det gamla vanliga. Sitter på kontoret. Jag tänkte skriva lite om tvserier men det blev något annat. Inget ovanligt. Mina dagar går fort. Fast jag inte gör något. Och jag gör inget för jag borde plugga. Och då kan jag inte göra något. För jag ska ju plugga. Men jag orkar inte plugga. Så det blir att jag inte gör någonting. Motivationen är på topp. Nej ni, motivation var inget jag föddes med. Men det är ju i alla fall vår och jag gick för första gången utan vinterjackan idag på en mark nästintill snöfri. Och så Filip och Fredrik i öronen på det. Smack.

Inga kommentarer: