tisdag 27 mars 2012

Här kommer ett långt inlägg.

Hallå där! Här sitter jag på kontoret och hänger. Igår tog jag äntligen ett tag och städade lite här. Det är fortfarande en del stökigt, men inte lika dammigt. Jag och Moa körde en writing sprint á la Jane Espenson, det vill säga att man ska jobba med ett task (I Janes fall writing) i en viss tid vi tog en timme. Helt plötsligt käkade Moa var det vindruvor och jag frågade henne om hon fuskade men då serrni hade det gått en timme. Så jag körde på lite till. Summan av kardemumman pretty nöjd.

Så ja, är i Stockholm igen. Kom i onsdags. Good to be back i min skog.
Men innan dess hann jag med Lova och Nino häng som var riktigt roligt. Först ringde de till mig på lördagen och frågade om jag ville äta tacos. Satt och tittade på Färjestad så vi åkte snabbt (dock han hv göra två mål under tiden..). Det var tur jag fick en så fin kväll när dagen varit så sorglig. Sista hockeyträningen, förlorade träningsmatchen och så förlorade Färjestad. Lova tyckte det var tur att jag fick en sån lyxig kväll gullungen. Helt klart att en kväll är lyxig om jag får spendera den med de men roligt att Lova tycker det är lyxigt med tacos och att hon använde ordet lyxig. Sov över och på söndag var det dags för Lovas 7årssläktkalas. Sen cyklade jag och mor hem och på måndagen blev det att hänga med studiegruppen. På måndagseftermiddagen kom Lova och Nino tillsammans med sin morfar och hämtade mig. Lova och jag blev avsläppta på badhuset där Lova hade simskola. Var riktigt roligt att vara med och titta. Lova fick många tummar upp av sin stolta moster. Meanwhile hade Nino innebandyträning. "Jag gjorde två mål. Själv.", fast han klargjorde att det inte var självmål utan att han helt enkelt hade gjort målen själv. Efter simskolan fick Lova och jag vänta lite på vår skjuts hem så vi passade på att spamma mamma och Carro lite. Sen hem till de och käka och lite så och sen få de att sova. Och så upp och hjälpa de i ordning till skola och förskola. Marika kom och hämtade Lova och jag och Nino hängde en stund till innan de blev dags för förskolan. Sen somnade jag om.

Onsdag = häng med studiegruppen och sen åka hem till Stockholm. Moa hade biljetter till Musketörerna som vi var lite sugna på att se igen men Färjestad spelade. Gick och frågade (den forne kinesiska pizzerian som nu verkar ha bytt ägare, Emma! Snyft.) pizzerian som vi bor typ granne om de brukade visa hockey och om de kunde tänka sig att visa det jag ville se. Och så blev det. Fick till och med mig Moa på en pizza. Hon gick dock i början av tredje perioden. Det blev HÄRLIG vinst. Dagen efter blev det istället ett kärt åter besök på stadsteatern för Musketörerna. Lovely! Och sen dess har det inte blivit många knop and that's the way i like it.


Imån åker jag till Hofors igen.

Inga kommentarer: