fredag 21 september 2007

Inte långt kvar nu....

Nu var det ett tag sen!

Idag är det eaf fredag och jag har haft fullt upp. Gick upp vid halv elva och åkte med Anna upp till mig. Först stannade vi vid andkdammen och matade ankorna :] Sen packade vi nästan allt som var kvar. Kom på på vägen hem att vi hade glömt lite, men det hinner jag när jag kommer hem. Tack så mycket för hjälpen Anna! :) Mamma kom upp och hämtade matter, gardiner, täcken och sånt... Tack så mycket för hjälpen där med! Kom tillbaks till mamma ungefär 15.20, 10 minuter senare skulle jag fika på Hansson (Jag vet, det är inte rätt.) Mirsad fyller 35 idag så han bjöd mig, Daniel och Lova på fika. Lova är så gullig :] "Heja Bamse". Efter det gick jag, Lova och Daniel till mammas tvättstuga och tog upp tvätten som var i torktumlaren. Sen ville Lova se på tv men nästan på en gång vi kom upp ringde Carro, så klädde på Lova och sprang (Fast inte i trappan :D) ner till parkeringen. Sen hade jag lite bråttom, klockan var 16.50 och 17.00 hade jag samling, men skickade sms till Anders lite innan det att jag kanske skulle komma lite sent, då det var lungt. Riktigt roligt på träningen :D Fick skriva lappar vilket inte är så lätt som det låter som ;P Föräldrarförerningen eller Föräldraföreingen? ;D Och min outfit hade det där lilla extra, Sandra gillade den ;P Hade svart underställ, vita shorts över det, en grå t-shirt, blåa fotbollssturmper och rosa converse :D

Matchrefferat från lördagensmatch:
Hälsingegårdens AIK - Hofors

HC1:a PeriodenSäsongen första match och vi hade tunt om folk men det visade sig att det gick väldigt bra ändå. Vi tog kommandot redan från början och redan efter 1.41 så forcerar Madelene Pantzare in 0-1 efter en solouppvisning från egen planhalva. Vi kontrollerar hela perioden och skapar mängder med chanser. Hälsingegårdarna har bara några enstaka kontringar men efter 16.30 kommer kvitteringen. 1-1 efter första perioden känns inte helt rättvist.

2:a Perioden Vi fortsätter att jobba på lika hårt i andra perioden som vi gjorde i första. Vi är helt överlägsna och har puckar som går i stolpen, puckar som glider förbi precis utanför stolpen men puckarna vill inte gå in. Med endast 2 sekunder kvar av matchen så lyckas Hälsingegården få in den avgörand pucken efter en snabb kontring. Resulatet känns inte ett dugg rättvist, men det är ju ändå det lag som gör flest mål som vinner. Vi hade inte marginalerna på vår sida denna dag men vi ska ändå vara nöjd med vårat spel. Att vi inte vinner idag spelar ingen roll för det är bara en träningsmatch och det var glädjande att se vilket fint spel vi visar upp. Mycket fart och att vi skjuter mycket är bara positvit. Hela laget gör en riktigt bra insats och flera yngre tjejer visar upp att dom kommer att vara och räkna med i vinter. Vi tar med oss spelet från dagens match och målen kommer att komma efter lite avslutsträning.

Matchstatistik2-1 (1-1, 1-0)
Skott 11-28 (5-18, 6-10)
Utvisningar: Stina Dannberg 2 Min Bodycheck, Emelie Eliasson 2 Min Bodycheck.
Målskytt: Madelene Pantzare

Laguppställning
Mv: 30 Johanna Hedström
1 Emilia Larsson
1:aSigne Landström, Stina Dannberg, Linnea Eliasson, Klara Keijser, Hanna Hansson
2:aMadelene Pantzare, Emelie Eliasson, Agneta Dannberg, Mathilda Källviks, Therese Isaksen
3:eEmelie Östlund, Antonia Norling


Hänt resten av veckan då?

I måndags var jag då åter tillbaka oss Arbetsförmedlingen, hon kom fram till att jag skulle få praktik. Dem som hade hand om praktiken skulle ringa till mig. Bara någon timme senare ringde dem och jag skulle träffa dem på torsdag klockan 11. Jag fick i uppdrag att komma på lite ställen där jag kunde tänka mig att ha praktik. Kom på lite ställen och gick dit på torsdagen, fick ett nummer till ett dagis där jag kunde fråga... Men där gick det inte att få fören i slutet av november. Så ska tillbaka dit på tisdagen när jag kommer hem.

Kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde i söndags och tisdags (bara hockeyträningen, sånt glömmer man inte) ;P

I onsdags var jag, Anna och Petra och bowlade. Riktigt roligt! Längesen sen sist! Fick till och med två strike! :D Och jag kom trea! :] Haha, de har höjt priset från 5 kr/spel till 7.50 kr/spel ;] Kunde de inte höjt till nåt jämt?
Efter bowlingen åkte vi hem till Petra och tittade på Idol, sen såg vi filmen Liftaren. Den var helt okej (HHh+), men om man sitter fast med kedjor i händer och ben mellan två lastbilar och den lastbil där man sitter fast med händerna börjar köra borde inte händerna eller armarna gå av, man borde väll inte gå av mitt itu?

Efter mötet igår träffade jag Mo&Affe en stund. Vi gick apoteket och handle först, sen gick vi till Bibblioteket. Affe hittade en rolig bok med massa tips om hur man kan flytta hemifrån :] Jag hittade en rolig bok med citat av dokusopa-minniskor ;D Sen gick vi till Prix där Carro & Lova var :]

Nu ska jag packa, kan ju vara bra att göra det också innan jag åker ;P


Inte långt kvar nu....

Inga kommentarer: