fredag 7 september 2007

Hur ska det här gå?

Usch.

Idag var jag på mitt första, inplanerade möte med arbetsförmedlingen. Usch. Man blev ju deprimerad så fort hon började prata. Nu måste du komma på vad du vill bli Hanna. Ja, du behöver inte säga mitt namn varje gång och jag vet vad jag vill bli. Antingen rik hemmafru eller första kvinnan i NHL, några jobb lediga?

Sen trodde jag dem var där för hälpa en att hitta jobb, det hör man ju på namnet, näe dem är bara där att ge en order.. Fick lite läxa att göra tills vårat nästa möte näst nästa måndag.. Ska söka ett jobb varje dag (fast jag skulle ju sätta upp målet själv, men sen satt visst hon upp det åt mig), svara på en massa frågor (först är 60 nånting, sen kan man fortsätta om vill vilket är bra till 400 frågor men jag kunde inte svara på nå mer när jag var på 250 någonting...) vad jag är intresserad av, sen skulle jag lägga till att jag jobbat på Ovako och sist men inte minst ska jag komma dit på måndag och gå på någon sorts information om deras hemsida plus lämna in en lapp som verifierar att jag jobbat på Ovako.

Det var inte möe hjälp man fick med att söka jobb, tex var det eaf finns en mening att fråga, vad man ska säga, vad man inte ska säga (Fick ju rådet att vara ärlig eaf), bästa sättet att ta kontakt med mera... Vart fan ska jag söka jobb varje dag?
Chatrine hade rätt om allt!
Till råga på allt har jag ont i halsen och hosta (som gör att det gör ännu ondare i halsen).. Men vad hade jag att vänta mig, hockeyn börjar ju nästa vecka...

Förresten såg jag Johanna där också men hann inte gå fram och säga hej och vet inte hur högt rösten går nu... Jag hatar att inte kunna prata som jag vill och så möe jag vill :(

Anna fick mig att glömma arbetsförmedlingen för en stund eaf. Och hon skulle hälpa mig om jag behövde...

JagochAnna började med en långpromenad med hennes hund Molly hem till mig och sen tillbaka. På hemvägen stannade vi på Speed och köpte varsin Festis Apelsin. Sen gick vi förbi min mamma och jag hämtade min dator, sen gick vi förbi hennes mamma och lämnade Molly för att sedan gå hem till Anna i henns nya lägenhet :] Den är supermysig! Anna bor bara ett hus ifrån mig så vi kommer bli grannar :D Kan vi låna socker och sånt av varandra, haha =) (Ja, just det. Jag har tackat ja til lägenheten nu). Hon fick lite musik och bilder av mig på MP3:n som vi hämtade hemma oss mig. Gick möe fortare så än via msn. Sen bjöd Anna mig på mat. Fiskpinnar och mos :] Bra vi var på att laga fiskpinnar då, HAHA ;] Gick till lill-Arne och handlade lite, sen gick vi hem och tittade på Idol som har börjat igen :] Det är lite halvroligt, de visar lite för lite audition och lite för möe Carolina Gynning bara. Sen gick vi ut på en liten promenad och såg att Annas pappa och bror var och handlade vid Statoil. Gömde oss bakom bilen och skrämde Jonte lite ;P Sen gick vi hem till Anna igen och gjorde inte så möe. Gick ut på en promenad igen, sedan gick vi hem. Okej, jag gick till mamma för jag orkade inte gå hem ;D Hjälpte Lb lite med matteläxan, men kan inte säga att jag var särskilt bra. Tittade på slutet av Skins som hade premiär idag också, den var lite weird men rolig :D

Igår var jag och handlade i GävleochValbo med AffeochMo. Fast jag handlade inget för jag har slutat med sånt. Jätteroligt när vi skulle hämta Mos pass på polisstationen i Gävle ;P Var en kille där som jobbade på Microsoft som inte var riktigt nöjd med servicen där. Det började med att han pratade i telefon fast man inte fick det där inne. I samtalet kunde höras att han jobbade på microsoft och ordet bitch som han använde när han sa någonting om polisstationen. Sen hade han och hon som jobbade värsta fighten "Om du spottar ut ditt tuggumi tills nästa gång så ska jag behandla dig med den respekt du förtjänar" :] Spännande våran första scene!

Träffade Elin W vid provhyttarna också.. Roligt att se henne igen, men tråkigt att hon inte tyckte det var särskilt kul på nya skolan...

Sen träffade jag Syster Yster också. Hon gick nästan förbi mig ;P

Nu ska jag snart se reprisen av det andra Heroes avsnittet... Fast det första avsnittet var inte så bra som jag hade förväntat mig. Men ska ge det några avsnitt eaf. Milo är ju med! :] Men som Serie-freak jag är vet jag att jag inte kommer kunna sluta titta sen, måste ju veta hur de kommer gå med alla ;]

Jag saknar OVAKO


Sorry for making your life a living hell...

Inga kommentarer: