torsdag 19 juli 2007

Slagg, Slagg, Slagg

Hej!

Just tittat på ännu ett jättebra Veronica Mars avsnitt! :D


Flyttat in i min mammas lägenhet nu medan hon är out country. Ska bo här i två veckor, vilket snart har gått..Har varit rätt skönt att slippa cykla så mycket, även om jag fortfarande cyklar väldigt mycket.

Idag är min kusin Emil här. Han ska sova över här eftersom Anette&Johan som han bor oss när han är här i Hofors båda jobbar natt.

Jobbar som vanligt... Jobbat dag hela denna veckan (7- 3) och ska göra det nästa vecka också. Fast ledig på helgerna! :] Inge 5-skift för att det är produktionsstop nu i 2 veckor. Har skottat slagg hela tiden... Roligt men tröttande. Började i måndags med att jag inte riktigt visste vad skulle. Frågade en tjej som heter Jenny, vi gick bort till fikarummet. Där satt det massa människor som såg väntades ut. Vi hade nog kommit rätt. Det kom 4 Ovako-kisar som skulle ta hand om olika grupper. Två av dem (Arne&Anders Elving) började ropa upp vilka de skulle ha med i sin grupp. Elving hade bara Chatrine där ;P Och hon hade utlastar jobb att göra.. Jag skulle inte vara med i nån av deras grupper. Sen gick jag och hämtade handskar. Och när jag kom tillbaka gick dem alla Ovako-kisarna iväg. Så förstod inte vad jag skulle göra. Men Arne kom tillbaka och jag frågade honom vilken grupp jag skulle vara med i, han sa att jag kunde vara med i hans grupp. Så då blev det så. I den gruppen var det också Jenny, Jenny, Peder & Andreas. så var det bara börja att skotta slagg.. ;D Med en murslev. Men det är roligt, eaf dem första dagarna. Lite senare under dagen kom Arne och pratade med mig. Han sa att han hade letat efter mig på listorna med dem som skulle jobba under stoppet och han hade hittat mig. Jag skulle egentligen vara på ett annat ställe, med dem som fixade runt 12hundra (där jag i vanliga fall jobbar) :] Andra dagen frågade jag Arne om jag skulle stanna kvar med dem eller om jag skulle vara i min riktiga grupp.. Han frågade om jag trivdes i hans grupp och det gjorde jag ju så vart kvar där! :] Första dagen byggde jag ett stort sandslott :] Orkade gå iväg med hinken som blev full på en gång till den stora lådan hela tiden. Var ju en krånlig väg dit, så det blev en stor sandhög ;D Vi får ha jätteroliga vita engångsoveraller på oss när vi jobbar ;D Underbart! Fast de är ju inte vita särskilt länge då. Jimmy tyckte det såg u som om jag&Jenny hade simmat i slagget ;P Och Elving undrade vad jag hade gjort, var helt skitig ;P Inte går det bort heller. Hela armarna är fulla & de är dessutom fortfarande färg på dem från målningen i helgen... Massa fläckar på benen också & vid fötterna ;P Fått massa olja i håret också, men tror de mesta gått bort nu. Roliga diskussioner i fikarummet också. Elving, haha! Han är lika bra på tv-spel eller data-spel som Kajsa Bergqvist är på höjdhopp. Och så har han köpt norksa spel av Jimmy. På tal om Jimmy. Jag utropar han till Sveriges lataste person! "Men vi måste ju ha nåt att göra nästa vecka också", sa han idag, lite senare under dagen sa han att han hade semester imån, så ja haha ;D Rolig är han eaf, och prata kan han. haha, hade tatuerat in sitt efternamn Östlund på ryggen och så hade han visat den för nån som trodde att det stod Östersund.. "Så du har varit i Östersund", haha ;] Tycker jag har korta lunchraster också och så tycker han att jag ska ha mera raster... Tyckte det var bra idag när jag hade tagit långrast eller vaddet var han kallade det. Satt i fikarummet och så kom Jimmy in och frågade om jag tagit långrast och jag svarde mm ja det är bra svarade han då ;P Var ju bara jag, Jenny & Kim som jobbade typ (andra Jenny var inte där & Peder&Andreas hade fått ett annat uppdrag), kallat mig Duracellkanin också, för att jag inte ville ta paus ;P Det är jätteroligt att klättra på alla saker och sånt. Typ på valsmotorerna & sånt. Vilade lite under par 1-rullarna idag. Vem var det som först kom på idén till de då? Jo, Jimmy förståss! ;] En annan där tror hon också heter Jenny sa att hon hade sett Jimmy i ställarkuren en dag och att han hade tagit rast från fikarummt HAHA ;P Och Peder&hans kompis är så roliga med kaffeprovning & allt ;] Haha, och Elving gjorde en gammal hederlig klassisk knacka på fel axel på mig igår ;] "Tony,Martin,Kala", roligtroligt, men går inte så bra för han i hans rekrytering av hjälp till hans flytt ;P Jimmy, Peder & Elving är en väldigt fin rolig blandning. Men jag,Jenny&Jenny är bäst på att skotta slag. Det tycker Sonny The Svetsguy också. Eller han sa att vi klarade oss bra utan dem. Och Chatrine då ;P Hoho! Egnell, Egnell,Egnell.... Sen så var det Monika som hade fått tandläkarjobbet. Då var det mysteriet löst. Och Ellen hade glömt sin flaska ;P



Ska börja ha Angel-kvällar med Elin :] Det ska bli roligt. Både att se Angel och träffa Elin. Längesen sist & snart ska hon flytta till Uppsala också...


Roligt roligt på jobbet innan stoppet och alla gick på semester... Pratade lite hockey med Roger&Markus. Markus frågade om jag spelade hockey, för han hade sett mig. Förstod ingenting, sett mig vart? Fast det var på hemsidan. Och Markus gillar min tröja så mycket :] Hade på mig den nån dag igen och när han såg den sa han "Har du på dig den där igen?!" ;P Nån dag sa han också nåt om att han tänkte köpa en Boork tröja till mig, hoho ;P Och så har Roger kallat mig för Färjestad! ;D Lite roligt :D Sen har jag fått köra sopmaskin :D Under ett stop kom Arvid och frågade mig om jag hade tid och ville köra. Det var jätteroligt! Fast körde in i massa saker hela tiden ;P Men som Kent Agent sa "Det är så det ska va"

När det sista nattskiftet (i fredags) nästan var slut pratade jag lite med Knudde om semestern och han sa att det är lite tråkigt eftersom det är så dåligt väder... Jag svarade att nu kommer det bli bra vädet, och så blev det det... Eaf i några dagar ;P



Nej du, nu ska jag gå och sova!




[Green Day - Time Of Your Life]

Inga kommentarer: