söndag 10 juni 2007

Hejsan!
Det här är mitt första inlägg här! Tror jag råkade göra två olika bloggar här när jag skapade denna. ;) Men det är i denna jag tänker skriva i!
Jag heter Hanna är 18 år och bor i Hofors.
Om jag ska sumera mitt liv hittils så ja.. Jag föddes den 27 oktober 1988, som Hanna. Bott i Hofors hela mitt liv, men flyttat runt rätt mycket här. Nu bor jag själv uppe i en lägenhet i förort (eller vad man ska kalla det) till Hofors som heter Robertsholm.
Jag är lite smått beronde av TvSerier :) Följer väldigt många, men de absolut bästa är Buffy The Vampire Slayer, Veronica Mars, Gilmore Girls (Hur kunde de lägga ner dem?!) och Vänner!
Gillar också film, både att se och göra! Ja och mina kompisar som jag tycker jättemycket om brukar göra lite filmer då och då, bland annat gjorde vi en dokumentärfilm som projekarbete som heter Slå Sönder Garderoben! Vilken vi fick MVG på :D
Tycker också om att umgås med min famlij, särskilt att leka med mina systerbarn Lova&Nino!
Och så spelar jag ishockey, vilket är så himla roligt :) Jag längtar så mycket till att säsongen 07/08 ska börja!!!

Började mitt sommarjobb på Ovako för några veckor sedan. Det mesta har gått bra. ;D
Men på introduktionen jag gick sa de att vi skulle få vara lärlingar i ungefär 7 veckor. Jag fick vara det i två dar ;]
Och tur hade de inte glömt mig på min första dag efter introduktionen heller. De hade bara sagtatt jag skulle ställa mig i koridoren (som är Hofors längsta) och vänta på att någon skulle komma. Kom en man som sa hej när han gick förbi, trodde han var trevlig bara.. Några minuter senare frågade han om jag väntad på någon och det gjorde jag ju, men jag visste bara inte vem. Det visade sig att det var han. Han är min chef. Chef Luduvic "Ludde" Galieton. Han pratade lite och försökte visa mig vägen till klädprovningen på en karta han hade på vägen. Sen skulle han visa mig till hon som jag ska vara lärling oss. Han stannade och frågade några som sa att hon var ledig. Så han tog mig till fikarummet, där han frågade om någon kunde ta med mig till klädprovningen kl 11, och de kunde dem. Sen gick han. Jag satte mig ner vid ett bord och visste inte vad jag skulle göra. Satt där tilla en som heter Tommy sa att vi kunde gå till klädprovningen nu. Så gick dit och provade arbetskläder. Men de hade inte byxor i min storlek så de skulle beställa det. Under tiden fick jag låna en overall som det stod klädprovningen på. (Som en lite senare frågade om det var mit namn, eftersom de som arbetat på Ovako länge har sitt namn där det står... Jag svarade ja.. Så mit nya smeknamn är KP, haha) Sen gick vi tillbaka och Tommy visade runt mig lite grann. Bland annat fick jag se Johan & par 1 som lyssnade på Kiss och Knudde & hans lärling i par 2. När det var ungefär en timme kvar fick jag gå dit jag ska arbeta under sommaren, tolvhundratonssaxen. Där fick jag sitta med en kis som kan heta Fredrik. Han lärde mig grunderna, och efter en stund fick jag prova själv. Först tänkte jag bara; hjälp!, men det gick bra. Gjorde bara ett stort fel fast det var lätt fixat. Mitt jobb är rätt roligt också! Andra dagen fick jag vara lärling med en tjej som heter Marie. Trodde först att det var hon som jag på riktigt skulle gå med, men det var det ju inte. Först fick jag inte köra nåt, och jag satt där och kände att jag ville köra. Men efter några timmar fick jag köra och det gick bra. Marie hade sagt till hon som jag på riktigt ska vara lärling med att det gått bra eaf. Den tredje dagen fick jag träffa Mervi, hon som jag är lärling oss. Hon tittade också på mit nya namn; klädprovningen.. Hon är snäll och glad. Men hon kan prata. Med alla också ;] Det var driftgrejs nästan hela den dagen så städade runt karusellen & så var de nå möte med The boss Ludde. Förstod ungefär 1/3 av vad de sa ;] Men det gick bra ändå! Sen var någonting trasigt så vi kunde inte börja köra då heller. Han köra 3-5 göt den dagen bara. Men det gick bra eaf. På torsdagen fick jag göra allt själv nästan. Fast Mervi var där eaf, men hon pratade mest i telefon hela tiden ;] Hon berättade för mig att det var massa intriger på vårat lag ;P Alla blev kära i alla även fast dem var gifta, eller vad det var hon sa, haha!
Lärde mig lite nya saker den dagen, mest av mig själv. Lärde mig blnd annat det här med kvittering och hur man ser på kvittringsbilden, helt av mig själv! (Lära skriva de för att jag är så stolt ;]) Mervi berättade att hon snart skulle börja på sitt nya arbete (Det var därför jag fick börja tidigare än planerat, för att Mervi också ska vara lärling) och att jag snart skulle få vara här själv. Sen blev det natthelgen. Var piggare än vad jag trodde att jag skulle vara. Satt där själv då, fast Tommy hade koll på mig på avstånd. Vi gjorde också varanan timme, så blev mycket hängades i fikarummet. De sista timmarna på tredje och sista skiftet var jag lite trött. Gjorde lite fel då.. Track på fel knapp en gång.. Så ett göt blev lite snett, men det gick bra ändå. Kunde bara inte hyvla det götet.

För ett tag sen var jag till Stockholm med klassen + NV04. Det var roligt. Var på regeringen, lite småtråkigt så där, men intressant. "Godisregn i regeringen" Jag har varit på samma ställe som Fredrik&Filip. Rätt mäktigt. Sen åt vi lite lunch innan vi gick till medelhavs museumet. Där var det rätt tråkigt. Sen blev det lite tid på stan. Gick till SF :] Köpte två Buffy-böcker. Go Ask Malice heter den ena, den har fått bra reccentioner av mina Buffy-kompisar, den andra boken kommer jag inte ihåg vad den heter.. köpte hårspännen till balen och nå annat hårgrejs också... Blev lite fika sen, då såg vi Colin Nutley & hans fru Helena Bergström ;D Sen blev det Gröna Lund. Skulle ha åkt båt dit, men båten gick inte på vardagar och heller inte den här tiden. Så det blev att gå dit. Men det var inte så långt som det lät på dem som visste. Ulla Carin & Chatrin (lärare) hade åkt med en annan båt, men det var så långt dit båten gick ifrån. Men jag fattar fortfarande inte vilken båt som var den rätta... Lennart (NV-lärare) var lite bråkig.. ;P Först fick jag, Mo & Affe inte våra biljetter. Till slut fick jag Ulla Carins ;P Sen tänkte han knuffa ner mig i en fontän. Och han hade varit bråkig mot Em också. Man kan dra en fin liknelse här med Dimeras vandetta mot The Bradys ;P

Dagen efter det var det Ovako igen. Min första dag som jag arbetade helt själv! Och det gick rätt bra! Och mina kläder hade kommit! No longer Klädprovningen!! ;P Sen dess har jag arbetet själv nu! Fast Holger har lite koll på mig har jag fått höra! :]

En dag råkade jag få en låda i karusellen (där jag sorterar bitarna som jag klippt av från götet) ur position, genom att en götbit hade ramlat bredvid. Detta hade aldrig hänt för han som hade skiftet efter mig.. Lådan fastnade i en vägggrej och det gick knappt att röra karusellen.. Sen när jag kom tillbaka till nästa skift såg jag att den där lådan som hamnat i fel position var helt tillbucklad ;) Och det roliga var att precis innan den här lilla incidenten hände var det en från mitt lag uppe i min kur och berättade att en sån där burk kostar kring 30. 000....



Mina lagkompisar är jätteroliga :D

Nu har Hofors årliga Bessemfest ägt rum också. 20 år fyllde den i år också!

Mo, Affe & Em väckte mig i fredags vid 15-tiden genom att knacka på mitt fönster, de ville äta glass ;P så det var bara att klä på sig och följa med ;]

Lite senare samma dag var jag på lagfest med mitt roliga lag från Ovako! Det var jätteroligt.. Men lite lässkigt.. Först var vi hemma oss en annan sommarjobbare som heter Linda och åt god mat, grillat. Fast kunde inte äta så mycket för mår så illa nu när det är så varmt. En från mitt lag som heter Kent Agent frågade vad mitt namn var när vi stod och hämtade mat. Jag svarade att det var Hanna, och han sa att det skulle han komma ihåg för så heter hans dotter också. Jag frågade vad han heter och han svarade Kent, och svarade nåt med ja, just det Kent Agent :]
Senare såg Kent Agent min väska som ser ut som en gitarr och frågade om jag inte kunde spela på den ;) Lite senare spelade han på den istället! Sen tog han fram en riktig gitarr, men den var inte så bra så jag tror han gick hem och hämtade sin egen. Sen blev det lite allsång... Frågade Johan om inte han skulle sjunga (Han berättade en dag på jobbet att han inte skulle sjunga ens om han fick 10.000), Johan svarade med att han redan sjungit... Och jag missade de, om de nu var sant... Kent Agent berättade sedan att det var jag som hade startat allt det här med gittarspelandes med min väska :) Sen blev det att dra vidare till bruket, där Hofors årliga Bessemefest höll hus. Tappade bort alla på vägen. Var bara jag, Mervi, Johan och Marcus kvar när vi kom fram till Folkans Öltält där Mervis sister skulle vara. Mervis syster frågade om de tog bra hand om mig till alla och Marcus svarde att han behövde mig att ta hand om honom nu, han behövde hjälp med att knäppa sin skjorta ;) Johan pratade om alla sin kärleksproblem.. Jätteroligt när vi var påväg till bruket och Marcus sa att det var en massa intriger här, välkomen till laget ;)
Sen kom Kent Agent och en till tjej. Kent Agent satte sig mittemot mig och började säga saker som att jag var jättefin och söt och att jag har det.... Mervi skojade och sa att hon tyckte att han lät som en gammal äcklig gubbe... Sen berättade han att han hade tittat på mig på jobbet, det var lite lässkigt.. Han frågade den där tjejen som kom samtidigt som honom att visst ska man titta på dem som man tycker är söta... Sen pratade han massa, förstod inte riktigt allt. Mervis syster tyckte att jag hade en egen stil.. :)

Sen gick vi till det andra öltältet. Först stannade vi vid toaletten för Mervi&hennes syster behövde gå. Jag, Marcus och en tills snubbe stod och väntade. Frågade Marcus om han hade satt upp sina gardiner ännu... Sen berättade han en rolig sak han varit med om ;) Tillslut öppnades en toadörr och jag trodde det var Mervi&hennes syster som skulle komma så jag sa nu kommer dem.. Och Marcus sa när dem kom ut äntligen... Och så var dem inte dem ;D Haha!

Gick vidare till nästa öltält där jag nästan inte höll på att komma in, men gjorde det ändå. Trodde jag skulle ha tappat bort alla då men de stod och väntade på mig och frågade om det gick bra... Mervi sa att jag skulle hitta ett bord med många lite äldra singel karlar ;) Träffade Petra klack och Sanna. De var ju riktigt nyktra ;) Satte oss ner och Mervi och hennes syster började prata med en massa olika männsikor. På så vis var det väldigt lika. ;] Såg Petra Klacks mamma hon frågade om jag sett Petra nånting och frågade hur hon verkade ;) Fick passa Marcus plats, 2 gånger till och med.. Kent Agent satte sig brevid mig och samma massa saker och kramade om mig och klappade mig på kinden, sen skulle han på toa och det var det sista gången jag pratade med honom den kvällen...
Sen kom en annan lagkompis som inte varit med och grillat som heter Arvid och satte sig bredvid mig. Det första han sa var "Nu är din mamma arg på dig.... Jag ska ringa till henne.. Jävla Sussie Hansson", jag förstod ingenting. Sen kom min mamma gående... Hon sa att Arvid är 42 år, och att hon hade gått i samma klass som honom, du får inte följa med honom hem... Vilka höga tankar hon har om mig ;P Sen sa hon till hennes kompis som satt vid samma bord att hålla koll på Arvid.. haha.. Han sa massa saker till mig, men jag hörde typ hälften... Full det var han eaf... Men han tyckte att jag var snygg, alltid roligt att höra även om han är 42 ;P Hoho! Sen fick jag slå honom om jag ville, men det ville jag inte... Efter ett tag gick han, tror han blev rädd för min mamma som kom tillbaka och sa till Arvid att jag bara var 18...
Sen satt jag och pratade med min mamma lite. Sen kom min systers sambos pappa och satte sig.. Han var lite full han med ;) Mamma gick satt jag och sjöng lite med Tommy och Marcus.. Spelade massa bra Ebba Grön låtar... Sen gick alla och dansade så jag gick bort några bänkar för att prata lite med Elin.. "Du måste ju visa väskan" sa hennes kompis och såg imponerande på min väska ;) Sen kom Elins pojkvän och han frågade hur mycket jag skulle ha för väskan, men jag sa att de inte var till salu ;P

Sen stängde öltältet och jag letade efter mina lagkompisar men alla var borta så gick hem till Linda för att hämta min cykel.. Såg en lässkig kis sitta på en stenmur som såg halvt död ut.. När jag hade hämtat cykeln stannade jag och pickade på honom för att se så han levde, och det gjorde han. Fast han såg rätt drogad ut så jag åkte...

Det var en fin dag det.. Lite smålässkig bara...


Igår Bessemefesta jag med Mo, Affe & Em. Tittade på Bessmestjärorna och rätt låt vann! Äntligen något so blir som jag vill!!!
Mo&Em åkte hem rätt tidigt. Jag och Affe tittade på cruisingen, sen minglade lite utanför öltältet. Såg min bror och min syster ;P "Jag mår så dåligt", haha! Träffade min gamla barndomskompis Matilda också :] Och Anna, hon tyckte jag var fin i håret! Såg Krisse&Sara också! Och en massa mera!


Mycket jag har skrivit nu. haha. Får räcka för nu :)

Over&out!

Peace!


[Ebba Grön - 800 grader]

Inga kommentarer: