fredag 29 maj 2015

Raaaaooowr.

Hallå Där!

Haley vilar lite på soffan efter en hård morgon. Hon vaknade vid 10. Vi gosade en stund, käkade mat och bytte blöja, lekte lite och började tittade Fredlips David Letterman sändning. Sen gick vi upp och åt gröt och efter tvättning så somnade hon snabbt i soffan, min gullunge. Hon sover så himla bra på natten. Hon har alltid varit en kvällspigg tjej så hon somnar inte förrän nånstans mellan 23-00 oftast. Igår och idag har hon slagit rekord i att sova länge. Igår ca 9.30 h och idag tror jag det blev 10 h. Sen sover hon ju inte mycket på dagen istället men det gör inte mig nåt (så länge hon sover tillräckligt och är glad osv). Igårmorse vaknade jag och hittade min tjej sovandes så här haha gullunge. Hon har börjat göra det rätt ofta. Även vakentid har hon armarna sådär rakt ut åt varsin sida.
   Hon hann vakna innan detta inlägget blev färdigskrivet. Nu busar hon bredvid mig i soffan. Sparkar på en kudde, sparka är kul. Ryta som ett lejon är också kul fast mamma blir orolig över stämbanden.

Igår var vi på föräldragrupp (andra gången) men det var bara vi och en till mamma och bebis där. På torsdagar har vi också babysim men när vi kom dit fick vi höra att det var inställt för att en bebis hade bajsat i poolen och det skulle saneras haha. Så vi får ta igen den lektionen någon annan dag snart. Åh idag är det fredag igen. Denna helg blir inte jättehändelserik (kanske söndag em..). Blir mest att vara hemma. Peshti har börjat jobba igen (efter att ha varit ledig i nästan 2 månader) så han ska jobba ihelgen. Förra helgen var mer händelserik då jag och Haley åkte enda till Hofors för 50-års kalas. Haleys mormor som ställde till med barty. Massa släkt fickträffa Haley för första gången. Och så fick vi busa med mina bästa syskonbarn igen. På söndagen fick vi träffa tant Maria och tant Robin igen. Och tant Kerstin och tant Bosse en stund. Mycket trevligt.

Vi har börjat planera ett namnceremonibarty också och på söndag blir det en speciell dag för mig :D

Inga kommentarer: