tisdag 5 mars 2013

West Side Story.

Igår smög jag mig in på ett rep av Stadsis nya musikal West Side Story. GRATIS. Gratis musikal är aldrig fel, nej. Dock var det kanske inte direkt menat för oss. Men de får skylla sig själva. Hööh. Och de borde bara vara glad att vi älskar de så mycket att vi kommer ändå lixom. Musikalen var väl sådär. Snyggt gjort och så men den där storyn är allt tråkig. Och opera, not my thing. Inte dåligt skådespeleri heller för den delen (gäller bara ca en, resten var döktiga). Men min bäste herre Albin Flinkas är ju med SÅ STORT PLUS I KANTEN. Dock hade han ju en rätt liten roll tyvärr och nästan inga solosånger. VILL JU HÖRA ALBIN SJUUUUUNGA MED SIN FINA RÖÖÖÖÖST mest hela tin! Fredrik Lycke dock också fin och rösten ahhhh. Men min favorit är ändå Baby John. Och om jag ska se den igen (vilket mycket möjligt lär ske, dock inte än på ett tag) så är det för Baby Johns skull. Tack och adjö.

1 kommentar:

alias Anneli sa...

Vad kul! Jag ska se den på fredag, premiären. Härligt foto på Baby John! Tänk var sminkning gör för skådisarna! På tisdag blir det Soppis med just Albin & Fredrik. Ska bli så kul. Ni såg ju rep, så alla roller sätter sig nog desto mer framöver ja.